امام جمعه ایلام گفت: شهید حاج صارم طهماسبی شدیدترین شکنجه‌ها را برای دفاع از اسلام و انقلاب تحمل کرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۰۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷


به گزارش خبرگزاری بسیج؛ 
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان و صبر و استقامت آزادگان، جانبازان و خانواده‌های آنان است و طهماسبی‌ ها پس از سال‌های تلاش مجاهدانه رفتند تا بگویند فرهنگ شهادت در این کشور زنده است و حسینی بودن فضای کشور مدیون ایثارگری‌های آن عزیزان است.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین "محمدنقی لطفی" در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید "صارم طهماسبی" اظهار کرد: این شهید بزرگوار شدیدترین شکنجه‌ها را برای دفاع از اسلام و انقلاب تحمل کرد و پس از سال‌ها درد و رنج به یاران شهیدش پیوست.
وی ادامه داد: بر اساس فرموده‌ی خداوند در قرآن شهدا با خداوند عهد بستند و در عهدشان صداقت داشتند و در راه خدا شهید شدند و به اجرشان که چیزی جز شهادت نبود رسیدند.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ضمن تقدیر از رشادت‌های مردم آبدانان گفت: مردم این دیار افتخار حضور مستمر در جبهه‌های جنگ و پناه دادن به مردم شهرهای درگیر مستقیم با دفاع مقدس را توأمان در کارنامه‌ی خود دارند.
امام‌جمعه‌ی ایلام با اشاره به آیه‌ی «وَ لا تَحَسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» اظهار کرد: خداوند در این آیه به بندگان تشر می‌زند که شما شعور ندارید که فکر می‌کنید شهدا مرده‌اند چون شهدا زنده‌اند و طهماسبی از کاروان همین شهداست که برای همیشه‌ی تاریخ زنده‌است.
لطفی تأکید کرد: ما باید از شهدا درس بگیریم چون شهدا به گریه و زاری ما نیاز ندارند و این کار تنها برای ما ارزش است چون این عزیزان در جوار رحمت حق هستند و ما به راه آن‌ها نیازمندیم.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: طهماسبی نه‌تنها رزمنده بلکه عارفی واقعی بود که هم‌صدا با شهیدان در ایام شهدای کربلا به ملکوت اعلی پیوست و "گر بشکافی هنوز، خاک شهیدان عشق آید از آن کشتگان، زمزمه دوست دوست" و مطمئناً شهید طهماسبی سال‌ها بود که در غربت خویش دوستان شهیدش را صدا زد و امروز به آنان پیوست.
وی با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهیدان و صبر و استقامت آزادگان و جانبازان و خانواده‌های آنان است، ادامه داد: طهماسبی‌ها پس از سال‌های تلاش مجاهدانه رفتند تا بگویند فرهنگ شهادت در این کشور زنده است و حسینی بودن فضای کشور مدیون ایثارگری‌های آن عزیزان است.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان گفت: نظام استکبار در برابر ایران اسلامی دچار عجز شده و 35 سال است علیه این نظام توطئه و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اما به برکت خون شهیدان اذعان می‌کند حل مشکلات منطقه بدون حضور ایران ممکن نیست.
امام‌جمعه ایلام گفت: شهید طهماسبی با نام امام و رهبری گریه می‌کرد و دلش می‌لرزید، پس این درس را باید از او بگیریم.
وی در پایان از حضور مردم همیشه در صحنه‌ی آبدانان تقدیر کرد.
ارسال نظرات