نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ارتباطات مجازی و فضای مجازی عامل مهمی در افزایش طلاق در جامعه است، گفت: عوامل اصلی طلاق در جامعه بررسی شوند.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۶۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری بعد از ظهر امروز در دیدار با شبکه فعالین ازدواج(شفا) یزد، با اشاره به اهمیت توجه به معیارها در انتخاب همسر، گفت: مواردی مثل یک دندگی، لجباز بودن، احترام به شخص مقابل نگذاشتن، از جمله مواردی است که در ازدواج‌ها معمولا با زندگی زناشویی را با مشکل مواجه می‌کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تدین و اعتقادات مذهبی در تداوم زندگی زناشویی نقش مهمی دارد، گفت: متاسفانه الان فضاهای مجازی، ارتباطات مجازی که ایجاد بدبینی و بی‌اعتمادی نسبت به طرف مقابل می‌کند هم در افزایش آمار طلاق نقش مهمی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اینکه شما یک گوشه کار در ارتباط با ازدواج را گرفتید خیلی خوب و مهم است ولی باید در نظر داشت که این گونه کارها هم باید با نیت خالص و پاک باشد و هم باید مراقب باشیم که لغزش‌ها ایجاد مشکل برای ما نکنند.

ناصری تصریح کرد: موارد و چالش‌هایی که وجود دارد و در زندگی زناشویی به طلاق منجر می‌شود را باید بررسی کنیم و ببینیم چرا این ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این که ما زحمت بکشیم و در رابطه با کمک به ازدواج افراد فعالیت کنیم کار خوبی است اما باید در کنار این کار، به جلوگیری از طلاق در جامعه هم تلاش کنیم که زحمات ما برای ازدواج افراد به این جدایی‌ها ختم نشود.

وی گفت: یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که آموزش‌های زندگی و شرایط ارتباط و تعامل با یکدیگر را پس از آغاز زندگی مشترک به زوجین آموزش دهیم.

 

ارسال نظرات