مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد از مشاركت بيش از سه هزار مادر و دختر يزدي از 52 دستگاه در سلسله کرسی‌های آزادانديشي ويژه دختران و مادران استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۴۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاري بسیج از یزد: "فخرالسادات خامسي هامانه" با اشاره به موضوعات مورد بحث در اين جلسات، تصريح كرد: گفتمان ديني، آسیب‌های اجتماعي و رواني ماهواره و فضاهاي مجازي، روابط دختر و پسر، آسیب‌های اجتماعي دختران، مسائل مرتبط با اعتقادات و دين و چرايي ضرورت انجام تكاليف ديني، عفاف و حجاب و اخلاق در خانواده ازجمله موضوعات مطرح‌شده در اين نشست‌ها بوده است.

وي ادامه داد: شیوه‌های تربيتي والدين، ارتباط مادران و دختران، عدم آگاهي و بينش صحيح والدين، آسیب‌های اخلاقي، مفهوم شادي و شاد زیستن، اختلاف خانوادگي و تأثير آن بر امنيت رواني جامعه و گسست‌های فكري عاطفي با والدين و جامعه از ديگر مباحث مطرح‌شده در سلسله کرسی‌های آزادانديشي بوده است.

خامسي هامانه اظهار كرد: بيشترين موضوعي كه در اكثريت کرسی‌ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت، مسئله درگيرشدن دختران با فضاها و شبکه‌های اجتماعي مجازي و آسیب‌ها و نگرانی‌های ناشي از آن بود.

وي افزود: دختران يزدي دغدغه‌هایی را مطرح كردند كه عدم ابراز محبت والدين به فرزندان و عدم آگاهي و همراهي والدين با آن‌ها به‌ویژه در ارتباط بين مادران و دختران، داشتن ترس و عدم اعتماد به ‌نفس كافي در خصوص انتخاب صحيح همسر آينده و بالا رفتن سن ازدواج، نداشتن اطلاعات كافي و مطمئن درباره رشته‌های دانشگاهي و عدم انتخاب صحيح مسير ادامه تحصيل و به خطر افتادن آينده شغلي، نبود امنيت لازم براي حضور دختران در جامعه و تفاوت قائل شدن بين فرزندان به‌ویژه دختر و پسر را می‌توان ازجمله مهم‌ترین اين دغدغه‌ها ذكر كرد.

مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد همچنين به خواسته‌ها و دغدغه‌های مطرح ‌شده از سوي مادران يزدي اشاره و تصريح كرد: اظهار به داشتن ضعف در خصوص مديريت دنياي مجازي نوجوانان و جوانان، چگونگي برخورد با سهل‌انگاری نوجوانان و جوانان در رابطه با مسائل معنوي، ايجاد امكانات و مکان‌هایی براي انجام ورزش‌های گروهي، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ويژه بانوان از جمله اين دغدغه‌های مطرح‌شده در اين نشست‌ها بود.

خامسي هامانه اظهار اميدواري كرد: این‌گونه نشست‌ها و کرسی‌های آزادانديشي به ‌صورت مستمر ادامه يابد و در جلسات بعدي بتوان زمینه‌ای را فراهم كرد كه پدران يزدي نيز در اين نشست‌ها حضور داشته باشند.

 

ارسال نظرات