کارشناس مسائل اجتماعی گفت: عدم وجود شرایط مناسب اقتصادی در دوره ای از زمان که میزان تورم بالاست وحتی متاهلین هم توان تامین مخارج زندگی را ندارند، این عامل از مهمترین عوامل عدم ازدواج جوانان محسوب می شود.
کد خبر: ۸۵۹۰۷۳۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ازدواج در دین اسلام سنتی است پسندیده که در آیات و روایات بسیاری بر آن تاکید شده است .
این امر مهم را می توان از بهترین و مهمترین نیازهای آدمی برشمرد که نتیجه آن آثار و برکات فراوانی است که نصیب جوانان می شود.
با توجه به اینکه در آیات و روایات بسیاری بر ازدواج تاکید شده است ولیکن درچندسال اخیر میزان ازدواج جوانان در ایران کاهش یافته است که خود می تواند عواقب ناهنجاری را در پی داشته باشد.
از این رو محمدزمانی کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اهمیت شمردن ازدواج جوانان اظهار داشت: افزایش سن ازدواج در کشور از جمله معضلاتی است که گریبان گیر جامعه شده است.
وی افزود: عوامل بسیاری در افزایش سن ازدواج جوانان وجود دارد که این مشکلات تنها به پسران اختصاص ندارد بلکه بسیاری از دختران نیز با مشکلاتی متفاوتی همچون تهیه جهیزیه مواجه اند.
این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به عوامل عدم ازدواج جوانان عنوان کرد: مشکلات اقتصادی، خانوادگی، فرهنگی، اشتغال، بی اعتمادی، افزایش آمار طلاق و دیگر عوامل از جمله عللی است که جوانان اشتیاقی به ازدواج ندارند.
وی مشکلات اقتصادی را از مهمترین عوامل عدم ازدواج جوانان اعلام کرد و گفت: عدم وجود شرایط مناسب اقتصادی در دوره ای از زمان که میزان تورم بالاست وحتی متاهلین هم توان تامین مخارج زندگی را ندارند، این عامل از مهمترین عوامل عدم ازدواج جوانان محسوب می شود.
زمانی ادامه داد: در کنار دیگر عوامل اشتغال نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه در کشورمان شمار فارغ التحصیلان آماده به کار بسیار بیشتر از تعداد مشاغل ایجاد شده می باشد که این خود یکی از عوامل بیکاری جوانان می باشد.
وی در پایان گفت: علیرغم عواملی که گفته شد، دلایل دیگری در جهت عدم ازدواج جوانان وجود دارد که نیازمند همکاری مداوم دولت و افراد جامعه می باشد چراکه دولت می تواند با برنامه ریزی های مناسب به رفع این مشکل بپردازد و جوناان نیز توقعات خود را نسبت به شخص مقابل کاهش دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها