خبرهای داغ:
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: طرح طعمه گذاري برخي انهار و معابر شهر ،جهت مقابله و کنترل جمعيت موش هاي شهري مورد سنجش و ارزيابي قرار مي‌گيرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۷۱۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين مجتبی منتظري مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: امروزه دامنه بهداشت عمومي توسعه يافته است و تأمين سلامتي و استفاده بهينه از منابع و امکانات موجود براي جلوگيري از ابتلاي مردم به بيماري و رسيدن به سلامتي و ارتقاي بهداشت عمومي شهروندان از اهداف اساسي مديريت شهري قلمداد مي شود.

وي تصريح کرد: روش ها و شيوه هاي مديريت و ارزيابي عملکرد طرح هاي اجرايي مربوط به سازمان از جمله برنامه هاي  در دستور کار است که بحث توانمندسازي و قابليت پاسخگويي در چارچوب اصول و مفاهيم را براي تحقق اهداف و وظايف سازماني و برنامه هاي اجرايي دنبال مي کند.

اين مسئول اضافه کرد: در اجراي هر برنامه مرتبط باسلامت، نقش مثبت شهروندان انکارناپذير است، بنابراين در اجراي طرح هايي که به صورت پايلوت به اجرا گذاشته مي شود لازم است پس از اجرا در اولين فرصت سطح رضايت‌مندي آنان سنجيده شود تا اگر نياز به تغييراتي در فرآيندها وجود دارد، انجام شود.

وي ابراز اميدواري کرد: با انجام چنين طرح‌هايي فضاي بهداشتي شهر افزايش يابد و  با توجه به نتايجي كه حاصل خواهد شد، زمينه براي رفع نواقص فراهم و ارتقا رضايت‌مندي شهروندي را به همراه آورد.

منتظري با تاکيد بر اهميت و جايگاه نظرات شهروندان در توسعه خدمات رساني، گفت: با استناد به تحقيق‌ها و نظر سنجي  انجام شده، مبنا و كيفيت طرح مورد بررسي قرار خواهد گرفت و اجراي مفيد اين تحقيق مستلزم اطلاعاتي است که شهروندان در اختيار سازمان قرار مي‌دهند.

منتظري با تشريح نحوه اجراي نظر سنجي و ميزان رضايت شهروندان از طرح اجرا شده  گفت: اجراي اين نظرسنجي از پانزدهم آبان ماه آغاز و  تا پايان آبان ماه ادامه خواهد داشت که نتايج اين نظرسنجي در اجراي طرح در ديگر معابر و انهار شهر موثر خواهد بود.

وي درباره چگونگي اجراي نظر سنجي  طرح طعمه گذاري انهار و معابر اظهار کرد: اين نظرسنجي توسط عوامل واحد فني و پيشگيري از تخلفات بهداشتي – شهري واز طريق تکميل پرشسنامه توسط ساکنان و کسبه  خيابانهاي طالقاني،امام (ره) ،مولوي و منتظري قديم که طرح طعمه گذاري در آنها اجرا شده است انجام مي‌شود.

وي تصريح کرد: شاخص‌هاي در نظر گرفته در اين طرح بر اساس مدل‌هاي رضايت شهروندي طراحي شده و پرسش‌هاي آن مرتبط با طرح اجرا شده مي‌باشد.

منتظري درباره نحوه استفاده از نتايج اين نظرسنجي گفت: يکي از دلايل مهم اجراي اين نظر سنجي، استفاده از نتايج اين سنجش در طرح طعمه گذاري جهت کنترل موش هاي شهري است تا بتوانيم در صورت رضايت بخش بودن طرح، در ديگر معابر و محل هاي تجمع موش ها نيز اجرا شود.

وي گفت: سعي ما بر اين است که مباني علمي آمار و روش تحقيق در اين سنجش به کار گرفته شود تا احتمال خطا در آن به حداقل کاهش يابد.

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ياداور شد:با اجراي طرح ويژه کنترل جمعيت موش هاي شهري منافذ جانوران مضر شهري در برخي معابر شهر طعمه گذاري شد.اين طرح در مهر ماه سال جاري در سطح معابر و انهار محدوده منطقه يک شهرداري انجام شد و طي آن محورهاي طالقاني، امام (ره)، مولوي و منتظري قديم  تحت پوشش قرار گرفت و کلني ها و منافذ فعال موش، شناسايي و با استفاده از سم ديفتيالون طعمه گذاري شد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: واحد فني سازمان و اکيپ اتلاف موش به مدت سه شب از ساعت 24 تا 7 صبح در محورهاي طالقاني،امام (ره)، مولوي و منتظري جديد طرح طعمه گذاري انهار و معابر شهر را به اجرا گذاشت و علائم هشدار دهنده و بنر هاي اطلاع رساني نيز در سرتاسر مسير اجراي طرح نصب شد تا شهروندان از خطرات سم بکار برده شده مطلع و مراقبت هاي لازم را داشته باشند.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها