خبرهای داغ:
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مرحوم آیت‌الله موسوی‌شالی:
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی گفت: کنگره بین‌المللی این عالم فقیه مهر ماه سال 95 در استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۰۶۳۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

 به گزارش خبرگزار بسیج از تاکستان، علیرضا بابا دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مرحوم آیت‌الله موسوی‌شالی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی مرحوم آیت الله موسوی‌شالی اظهار کرد: کنگره بین‌المللی این عالم فقیه مهر ماه سال 95 در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی به تشریح اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی پرداخت و افزود: این عالم فقیه شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار داشته و عالمی مجاهد در کنار سایر علما، بزرگان و مراجع دینی همچون آفتابی در آسمان فقاهت و اجتهاد خوش درخشیده است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی بیان کرد: تمام علما، فضلا، طلاب حوزه علمیه نجف اشرف و قم، قزوین، تاکستان و سایر شهرها که با مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی حشر و نشر داشتند، بر این معتقد هستند که اخلاص در کار، جلب رضای خدای متعال در امور ساده زیستی، عدم تعلق خاطر به دنیا و مردم‌داری از مهم‌ترین خصوصیات این عالم بزرگ بوده است.

بابا، با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی شالی در کمال شگفتی در شهر خود، استان قزوین گمنام و ناشناخته مانده است اضافه کرد: مردم این استان و سایر استان‌ها این عالم فرزانه را آن طور که باید نشناخته‌اند، چراکه معرفی ابعاد مختلف زندگی ایشان نیز یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی عنوان کرد: این عالم فقیه و فرزانه با تکیه به تهذیب نفس و اعتقاد راستین و راسخ، همت و مجاهدت خستگی‌ناپذیر مفتخر به جایگاه اجتهاد شده آن هم از سوی مراجع بزرگ و تراز اول نجف اشرف همچون آیت‌الله خویی، آیت‌الله آقا سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله کمپانی، آیت‌الله مستنبط، آقا سیدعلی قاضی و مراجع بزرگوار دیگر کسب فیض کرده‌اند.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی به مستندسازی از وقایع زندگی این عالم فقیه اشاره کرد و گفت: پراکندگی جغرافیایی و شعاع حضور این عارف سالک در استان‌های ایلام، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، اصفهان، مازندران و از همه مهمتر حضور در نجف اشرف کار تهیه مستند را با موانعی روبرو می‌کند که ساز و کار رفع معاذیر و موانع در حال پیگیری است.

بابا ادامه داد: مشارکت و همت آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین و همچنین مجمع نمایندگان 20 اداره کل و دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در این حرکت معنوی و خداپسندانه مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی شالی با نیم قرن سابقه تبلیغ دین، شاگردان بسیار زیادی را در این راستا تربیت کرده و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تاکستان نیز بوده است، یادآور شد: همچنین زمان ارتحال این عالم برجسته در تابستان سال 84 است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است در این کنگره گام مؤثر و اساسی در معرفی این عالم بزرگ برداشته شود.

7002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها