امام جمعه نیر:

قدرت‌های منطقه حق دخالت در امور سوریه را ندارند

امام جمعه نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: ما معتقدیم قدرت‌های منطقه حق دخالت در امور سوریه را ندارند و باید انتخابات آزاد در این کشور برگزار شود.
کد خبر: ۸۵۹۰۶۳۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: نماز این هفته شهر نیر با حضور باشکوه مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 «حجت السلام دهقانپور» امام جمعه نیر در خطبه‌ اول نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ونظم در کارها با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: انسان‌های مؤمن باید تقوا را پیشه کنند و همواره سخن حق به زبان بیاورند و هیچ‌گاه از سخن باطل استفاده نکنند چون سخن حق پایدار و سبب نجات انسان می‌شود.

 وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: پس از شهادت امام حسین(ع) دوران و شرایط سختی ایجاد شد و خلفا دست از مخالفت با اهل بیت(ع) برنداشتند و امام سجاد(ع) با توجه به شرایط موجود نمی‌توانست به نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازد و در این زمینه سختی و رنج زیادی را متحمل شد.

 حجت الاسلام دهقانپور افزود: در دوران زندگی امام سجاد(ع) شرایط فرهنگی نامناسبی در مکه و مدینه وجود داشت و امام زین‌العابدین(ع) به‌وسیله دعا به نشر معارف و معنویت پرداختند و در برابر انحرافات فرهنگی و دینی ایستادگی کردند.

 امام جمعه نیر در ادامه به برخی از آیات الهی که در مورد امنیت آمده اشاره وگفت: در این آیات آمده هنگامی که احساس امنیت کردید به یاد خدا باشید، خداوند در قرآن کریم می‌گوید باید با افرادی که امنیت جامعه را از بین می‌برند و فساد می‌کنند مقابله کرد.

وی، جایگاه امنیت در اسلام را یاد آور شد، و تاکید کرد: اگر امنیت از جامعه‌ای رخت بست بی‌نشاطی و ریاکاری و فساد و رشوه در آن جامعه حاکم می‌شود، در جامعه‌ای که امنیت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی وجود نداشته باشد آن جامعه دچار مشکلات شدیدی می‌شود و مردم نمی‌توانند در آسایش و آرامش زندگی کنند.

خطیب جمعه نیر، با تشکر از حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان و شعار علیه آمریکا، تصریح کرد: اگرچه امروز مسئله برجام و توافق مطرح شده اما هشدارهای رهبری فرزانه انقلاب و حضور ملت با بصیرت نشان داد که مبارزه با استکبار پشتوانه تاریخی دارد، تجربه تاریخی ملت ایران نشان داد مصدق به آمریکا خوش‌بین بود و علیه وی کودتا ایجاد و بی‌اعتباری آمریکا ثابت شد.

این روحانی، ادامه داد: تا روزی که یقین پیدا نکنیم دشمن کینه توز ما دست از دشمنی برنداشته راه مبارزه با استکبار برای همیشه در کشورمان وجود دارد.

خطیب جمعه نیر، اذعان داشت: وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاسیه وین شرکت کرد و به دفاع از کشور سوریه پرداخت و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را بیان کرد که ما معتقدیم قدرت‌های منطقه حق دخالت در امور سوریه را ندارند و باید انتخابات آزاد در این کشور برگزار شود.

وی با اشاره به حملات رژیم آل سعود علیه ملت مظلوم یمن خاطرنشان کرد: جنایت‌های عظیمی در یمن توسط رژیم آل سعود انجام شده است و بیش از 5 هزار نفر انسان بی‌گناه تاکنون به خاک و خون کشیده شده‌اند و با این حال رژیم سعودی خود را خادم‌الحرمین می‌داند.

 امام جمعه نیر، دیدار مقام معظم رهبری با وزیر خارجه و کارمندان وزارت خارجه را نیز یاد آور شد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند سیاست‌های کشورمان تغییر نمی‌کند و سفیران کشورمان باید سفیران نظام جمهوری اسلامی باشند و در مواضع خویش دچار تغییر نشوند و همواره پشتیبان نظام اسلامی باشند.

وی در رابطه با نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور در مورد برجام نیز گفت: این نامه که در نگاه کلی، خواسته های روشن مقام معظم رهبری و الزامات اجرای برجام از سوی دولت جمهوری اسلامی را مشخص می‌نماید، با عناوین مختلفی چون: نقشه راه اجرای برجام، منشور نظام و رهبری برای اجرای برجام، نامه تاریخی، نامه سرنوشت‌ساز، نامه‌ای برای بستن راه نفوذ دشمن و نامه‌ای برای حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور شناخته می شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار