امام جمعه اشکذر با اشاره به حضور خوب دانشجویان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: دشمنی آمریکا از زمان مصدق تا کنون ادامه دارد و نباشد این دشمنی را فراموش کرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۶۲۹
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر:  امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نمازجمعه اشکذر با اشاره به سالروز شهادت سید الساجدین اظهار داشت: بعد از واقعه عاشورا که به شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منجر شد، امام سجاد (ع) عهده‌دار امامت و ولایت شدند و زمام امور شیعیان را بر عهده گرفتند.

«حجت الاسلام والمسلمین طالبیان» امام جمعه اشکذر با اشاره به ویژگی‌های والای امام سجاد (ع) تصریح کرد: امام سجاد (ع) نقش ویژه و ممتازی در حفظ و زنده نگه داشتن قیام حسینی و منتقل کردن پیام این قیام داشتند.

وی به توصیف گروه های مختلفی از مردم در زمان امام سجاد (ع) پرداخت و افزود: امروز نیز کسانی وجود دارند که یا به دنبال استعمار مردم هستند و یا به دنبال شهوت رانی و دنیا پرستی.

امام جمعه اشکذر با توصیف جامعه امروز جمهوری اسلامی، به رابطه عمیق مردم با ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این رابطه برکات بی شماری را برای نظام اسلامی به بار آورده است.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در دوره خفقان بنی‌امیه فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک راهبرد اساسی دین اسلام در جامعه احیا کردند.

حجت الاسلام طالبیان گفت: بیانات روشنگرانه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در دوران اسارت، وجدان‌های خفته مسلمانان آن دوره را بیدار کرد و باعث شد تا در خون‌خواهی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قیام کنند.

وی اظهار کرد: امام سجاد (ع) به دلیل مقتضیات زمان برای آگاه‌سازی مسلمانان از ابزار دعا بهره گرفتند، به‌ گونه‌ای که ادعیه ایشان، تفسیرکننده وقایع و رویدادهاى دوران حیات این امام همام است.

وی در پایان با اشاره به حضور خوب دانشجویان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: دشمنی آمریکا از زمان مصدق تا کنون ادامه دارد و نباشد این دشمنی را فراموش کرد.

 

ارسال نظرات