علاوه بر پروازهای برنامه ای 9 شرکت هوایی، 250 پرواز فوق العاده برای اربعین حسینی درخواست شده است.
کد خبر: ۸۵۹۰۵۹۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
به گزارش بسیج، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از آغاز فروش بلیت پروازهای عتبات عالیات از صبح امروز(شنبه) خبرداد و گفت: علاوه بر پروازهای برنامه ای 9 شرکت هوایی، 250 پرواز فوق العاده برای اربعین حسینی درخواست شده است.

مقصود اسعدی سامانی افزود: طبق برنامه، این 9 شرکت هوایی در مسیر نجف 86 پرواز و بغداد 55 پرواز دارند اما از آنجا که در این ایام تقاضا بیش از عرضه خواهد بود لذا هموطنان علاوه بر هواپیما می توانند از وسایل نقلیه دیگری برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی استفاده کنند، زیرا تعداد پروازها نیاز هموطنان در این ایام را تامین نخواهد کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، از زائران ایرانی خواست بلیت های مورد نظر خود را با قیمت مصوب خریداری و از خریدن بلیت از دلالان و سایت های غیرمجاز خودداری کنند.

سامانی اظهارداشت: با توجه به افزایش تقاضا برای پرواز به کشور عراق در ایام اربعین حسینی، برخی از شرکت های هوایی ممکن است برای پرواز از اصفهان و تبریز به نجف و یا بغداد پروزاهای فوق العاده درخواست داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فروش بلیت با قیمت های غیرمصوب، امسال قیمت بلیت با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی به صورت ثابت تعیین شده است.

وی افزود: براساس نرخ های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت در مسیر تهران - نجف - تهران 950 هزارتومان٬ تهران- بغداد - تهران 850 هزار تومان٬ مشهد - نجف - مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد - بغداد - مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص نرخ بلیت پرواز به عتبات عالیات از سایر فرودگاه های کشور نیز گفت: هرچند پرواز به عتبات عالیات غیر از تهران و مشهد تنها از چند فرودگاه دیگر صورت می گیرد، اما نرخ بلیت به مقصد نجف از فرودگاه های اصفهان و تبریز نیز 950 هزار تومان خواهد بود.

سامانی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی مجاز هستند از طریق سایت شرکت خود یا از طریق آژانس های هواپیمایی دارای مجوز بند الف (دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری) نسبت به فروش بلیت اقدام کنند٬ گفت: نرخ های مصوب به مقاصد پروازی عتبات عالیات برای دوره زمانی 5 تا 18 آذر تعیین شده است و از صبح امروز فروش بلیت در آژانس های خدمات مسافرتی در سطح کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: همه شرکت های هوایی موظفند بلیت این مسیرهای پروازی را از طریق سیستم به فروش برساند و در این ایام، مجاز به چارتر کردن پروازهای خود در این مسیرها نیستند.
منبع: مشرق
ارسال نظرات