دوره تسهیل گری مربیان طرح همگام با کشاورز با هدف راه اندازی شورای علمی کردن کشاورزی روستایی در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۵۳۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: به همّت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، دوره تسهیل گری مربیان طرح همگام با کشاورز با هدف راه اندازی شورای علمی کردن کشاورزی روستایی در دانشکده ملاصدرای یزد برگزار شد.

 در این دوره سه روزه که با حضور جمعی از مهندسین بسیجی کشاورزی و منابع طبیعی استان و مربیان مجرّب برپا شد، محمد رضا جهان سوز، مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور، گفت: طرح همگام با کشاورز یک طرح آموزشی- ترویجی است که هیچ گونه بحث موازی کاری با سازمان جهاد کشاورزی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) استقلال اقتصادی را در امنیت غذایی می دانستند، خطاب به شرکت کنندگان اظهار داشت: این هنر شماست که در علمی کردن کشاورزی جهادگونه اقدام نمایید تا إن شاء الله شاهد افزایش بهره وری و پیشرفت در این بخش باشیم.

همچنین در این مراسم محمد علی میرعلی، مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، ضمن تشریح طرح همگام با کشاورز، خاطرنشان کرد: مهندسین کشاورزی به شوراهای پایگاه های بسیج روستایی معرفی و با تشکیل جلسات و کلاس های آموزشی در روستاهای استان، نسبت به افزایش تولید در واحد سطح، توجیه شدند.

لازم به ذکر است، پس از گذراندن بحث های تئوری، مربیان ضمن بازدید از مزرعه زعفران در تنگ چنار با حضور در دهستان پندر به عنوان نمونه و کارگاه عملی از نزدیک مشکلات بخش کشاورزی این روستا را بررسی کرده و راهکارهای مورد نظر را تدوین نمودند.

در پایان این کارگاه های آموزشی به مربیان، گواهی اعطاء گردید.


 

 

 

ارسال نظرات