خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه، به مسئولان طبس اجازه‌ی پیگیری مشکلات مردم از طریق تهران داده شده است.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۶۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، وجه الله خدمتگزار در جلسه شورای اداری استان که در شهرستان طبس برگزار شد، اظهار داشت: مدیران کل استان باید به مدیران شهرستان وجه تفویض اختیار کنند؛ پیش از این به فرمانداران اجازه ارتباط با تهران داده نمی‌شد، اما در مورد شهرستان طبس با توجه به ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه، اجازه پیگیری مشکلات مردم طبس از طریق تهران داده شده است.


وی بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد طرحهای اشتغال پایدار، با ضمانت شخصی مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان نخستین استان کشور دریافت کردیم که این اعتبار تا سقف 50 میلیارد تومان قابل افزایش است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: جلسه شورای اداری استان قرار بود با حضور وزیر کشور برگزار شود اما به‌دلیل مأموریتی که از سوی رئیس‌جمهور برای وی پیش آمد، از طبس به تهران بازگشته و سفر وی ناتمام ماند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: در استان خراسان جنوبی باید به موضوع‌های آب، کشاورزی، صنعت و معدن، و بهداشت و درمان نگاه ویژهای شود.

محمدعلی عبداله‌زاده ادامه داد: باتوجه به فاصله زیاد طبس با مراکز استان‌ها، باید امکانات بهداشت و درمان این شهرستان در سطح یک مرکز استان باشد که تسریع در راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی در این شهر می‌تواند اقدامی مؤثر در این راستا باشد.

وی با اشاره به سهم شهرستان طبس از خط دوم انتقال آب سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی ایران، افزود: این موضوع در سال 1392 به تصویب وزیر نیرو رسیده که امید است هر چه زودتر اجرایی شود.

حجت‌الاسلام احمد مؤدب امام جمعه موقت طبس هم خاطرنشان کرد: بهترین راه برای رشد و توسعه شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی، اتحاد و احساس برادری در بین مسئولان است؛ کشمکشهای سیاسی مشکلزاست و کارها باید فقط برای رضای خدا باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها