«حسن دانش» و «محسن حاجی‌حسنی» قاریان بین‌المللی کشورمان که در فاجعه منا به دیدار حق شتافتند، 4 روز قبل از این فاجعه با هم به طبقه دوم مسجدالحرام رفته بودند و لحظات ماندنی خود را به ثبت رساندند.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۳۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سال گذشته در تبریز برگزار شد و در این رقابت‌ها «حسن دانش» از یزد و «محسن حاجی‌حسنی کارگر» از مشهد مقدس به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم شدند.

 

 

پس از این برتری «حسن دانش» خود را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و «محسن حاجی‌حسنی» خود را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی آماده می‌کرد.

 

 

اواخر اردیبهشت‌ماه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و «حسن دانش» به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور یافت و توانست رتبه نخست این رقابت‌ها را کسب کند.

 

 

«محسن حاجی‌حسنی کارگر» نیز خردادماه سال جاری در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی شرکت کرد. از 9 سال گذشته نمایندگان ایران در این مسابقات به عنوان نفر اول معرفی نشده بودند اما امسال این قاری برجسته کشورمان توانست مقام نخست این رقابت‌ها را از آنِ خود کند.

 

 

پس از اینکه «حسن دانش» و «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» موفق به افتخارآفرینی و کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن شدند، طبق روال هر ساله که برترین‌های مسابقات بین‌المللی به حج اعزام می‌شوند، آن‌ها نیز خود را برای این سفر نورانی آماده کردند.

 

 

این دو قاری برتر کشورمان در سفر به حج همواره با هم بودند. آن‌ها در زیارت هم از یکدیگر جدا نشدند تا جایی که در روزی که فاجعه منا به دلیل بی‌کفایتی آل‌سعود رخ داد، نیز در کنار هم بودند و با هم به دیدار حق شتافتند.

 

 

زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی و حسن دانش 29 شهریورماه با یکدیگر به طبقه دوم مسجدالحرام رفته بودند و از یکدیگر فیلمی گرفتند که در ادامه این فیلم که این عزیزان 4 روز پیش از فاجعه منا از هم گرفتند، تقدیم می‌شود.

 

 

 فاجعه منا 2 مهرماه سال 1394 رخ داد که در این فاجعه 5 نفر از اعضای کاروان نور به دیدار حق شتافتند. تاکنون پیکرهای مطهر «حسن دانش»، «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» و «امین باوی» پیدا در جایگاه ابدی آرام گرفته اما هنوز پیکرهای مطهر «محمدسعید سعیدی‌زاده» و «فؤاد مشعلی» پیدا نشده‌اند.

ارسال نظرات