خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

شعار «مرگ بر آمریکا» تعطیل نخواهد شد

امام جمعه همدان با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» تعطیل نخواهد شد، گفت: روحانیون، اساتید و سایر مردم در روز 13 آبان ماه امسال حماسه‌ای دیگر آفریدند.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۴۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به همایش بزرگداشت عارف بزرگ میر سید علی همدانی اظهار داشت: میرسید علی همدانی آسیای میانه را با اسلام آشنا کرده است.


وی با بیان اینکه میرسید علی یکی از افتخارات بزرگ همدان است، بیان کرد: سازمان جهانی یونسکو امسال را به نام میرسیدعلی همدانی نامگذاری کرده که این برای ما باعث افتخار است.

امام جمعه همدان با اشاره به اجتماع بزرگ همدان در 13 آبان ماه، عنوان کرد: مردم همدان در روز مبارزه با استکبار ستیزی کار بزرگ و عظیمی را از خود نشان داند.

وی با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» تعطیل نخواهد شد، تصریح کرد: روحانیون، اساتید و سایر مردم در روز 13 آبان ماه امسال حماسه‌ای دیگر آفریدند.

محمدی با اشاره به ایام ماه محرم و صفر،گفت: اکثر مردم در گذشته دهه اول محرم را مراسم داشتند و امسال تصیم گرفتیم که سه ده محرم و صفر را مراسم داشته باشیم و برای سالار شهیدان امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دفتر امام جمعه همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم سعی شده از سخنرانان بزرگ و برجسته کشور از جمله شهرهای اهواز، تهران و قم استفاده شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عاشورا یعنی بیدار کردن امت‌ها، افزود: ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ دین، رشادت‌ها و ایثار است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اتفاقات زیادی برای بیدار کردن انسان‌ها وجود دارد، بیان کرد: اما برخی انسان‌ها بیدار نمی‌شوند و در خواب غفلت می‌مانند.

محمدی با اشاره به اینکه شیخ‌الرئیس ابن سینا می‌گوید خدا برای بیدارکردن انسان‌ها دو نوع آیه از جمله معجزه کلامی دارد، عنوان کرد: بعضی انسان‌ها دنیا را می‌خرند و آخرت را می‌فروشند.

وی گفت: خدای تعالی دروازه نور و هدایت خود را به روی هیچ بنده‌ای نمی بندد و این انسان است که خود چراغ هدایت را خاموش و درهای سعادت را می‌بندد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: افرادی دچار گمراهی ابدی شده اند که علت این امر اعمال و رفتار خود آنها است و هر انسانی باید از گناهان خود بترسد.

وی به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: امروز نیز میزبان شهید مدافع حرم مقدس حضرت زینب(س) شهید محسن فانوسی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات