خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:
امام جمعه قم گفت: تا روزی که یقین پیدا نکنیم دشمن دست از کینه توزی برنداشته پرونده مقابله با استکبار همچنان مفتوح است.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۳۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
به گزارش از خبرگزاری بسیج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امیر مومنان علی(ع) بیان کرد: طبق این حدیث ایمان تکیه گاه انسان و تقوا ذخیره و زاد برای انسان خواهد بود.

وی در ادامه بحث خود با موضوع راهکارهای تحکیم روابط اجتماعی بیان کرد: نیازهای مادی و معنوی انسان را به زندگی اجتماعی سوق می‌دهد و انسان برای اینکه بتواند از مسائل مادی و معنوی بهره بگیرد نیازمند ارتباط با جامعه است ولی این ارتباط دارای قانون و ضابطه باید باشد تا ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد.

امام جمعه قم یکی از اصول روابط اجتماعی را امنیت دانست و بیان کرد: امنیت از مسائل کلیدی و اساسی است که باید در زندگی انسان اتفاق بیفتد چرا که اگر انسان بیم و هراس داشته باشد امید به آینده را از دست می‌دهد و نمی‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی کارایی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر به راهکارهای اسلام درباره امنیت توجه شود زندگی انسان‌ها تامین می‌شود افزود: انسانی که مومن شده و با ایمان می‌شود بر اساس روایات از معصومان، هم خودش احساس امنیت می‌کند و هم دیگران در سایه ایمان او احساس امنیت می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: امنیت دستیابی به شرایطی است که می‌تواند فرد و جامعه را به صورت بالقوه و بالفعل به سویی سوق دهد که در مقابل امنیت ستیزان اعم از داخلی و خارجی او را مصون بدارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با مقوله امنیت گفت: برخی از آیات قرآن کریم پیش‌شرط رشد اقتصادی را امنیت عنوان می‌کند و جامعه‌ای به رشد معنوی می‌رسد که از امنیت برخوردار باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: در برخی از آیات دیگر پیش‌شرط رشد معنوی در جامعه امنیت بیان شده و عنوان شده است در جایی می‌توان به یاد خدا بود که سایه امنیت وجود داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن روز 25 ماه محرم سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) گفت: بعد از شهادت سید و سالار شهیدان فضای پر اختناق شروع می‌شود و تا پایان دوره امامت فضا به همین شکل بود و خلفایی که معاصر آن حضرت بودند دست از دشمنی نسبت به اهل بیت(ع) بر نداشتند و حضرت در این شرایط خفقان آور نمی‌توانستند کار گسترده و بنیادین انجام دهند.

وی بیان کرد: در آن عصر شرایط ناسالم فرهنگی را شاهد هستیم و در عصر ایشان نقل شده است که مدینه و مکه به مرکز زنان آوازه خان و برگزاری مراسم‌های مختلط زنان و مردان تبدیل شده و این دو شهر، به شهرهای خنیاگران تبدیل شده بود و در چنین شرایطی امام تنها می‌توانستند شعله‌ای از معنویت را روشن کنند و آن حضرت در قالب دعا ورود پیدا کردند.

امام جمعه قم گفت: در دعاهای صحیفه سجادیه حضرت مسئله اطاعت از امامت، عمل به واجبات الهی و پیروی از ائمه اطهار را مطرح کرده است و ایشان تعبیرات را در قالب دعا مطرح کردند.

وی در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است؛ مردم و مسئولان باید به مصوبات این شورا دقت داشته باشند و مصوبات این شورا باید ضمانت اجرایی داشته باشد چرا که شورای فرهنگ عمومی یک پارلمان محلی برای رصد کردن مشکلات و آسیب‌ها است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری از حضور گسترده ملت در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان تقدیر کرد و گفت: در طول این سه دهه، این حضور مردمی، دانش‌آموزی و دانشجویی کم‌نظیر بوده و دلیل این حضور هوشمندی مردم است.

وی با اشاره به مسئله برجام و توافق با 1+5 بیان کرد: با هشدارهای رهبری ملت در صحنه حضور می‌یابند چرا که مبارزه با استکبار پشتوانه قرآنی و عقلانی دارد و تجربه تاریخی ملت ما نشان می‌دهد که نباید به خوش‌خیالی گرفتار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تا روزی که یقین پیدا نکنیم دشمن دست از کینه توزی برنداشته پرونده مقابله با استکبار همچنان مفتوح است.

وی با اشاره به مسائل منطقه‌ای و حضور وزیر خارجه در اجلاس وین بیان کرد: در همه جا سخن جمهوری اسلامی منطقی است و وزیر خارجه دفاع خوبی داشت و خروجی آن جلسه دیدگاه‌هایی بود که جمهوری اسلامی مطرح کرده بود. ایران عنوان کرده بود که باید تمامیت ارضی سوریه حفظ شده و قدرت‌های خارج از منطقه حق دخالت در امور این کشور را ندارند و باید ضمن برگزاری انتخابات آزاد از تشکیل گروه‌های تروریستی پرهیز شود.

امام جمعه قم با اشاره به شرایط کشور یمن بیان کرد: در یمن می‌گویید رئیس جمهور این کشور شما را دعوت کرده و در سوریه که رئیس جمهور قانونی حضور دارد و می‌گوید تروریست‌ها را تجهیز نکنید، چرا یک با م و دو هوا عمل می‌کنید. در یمن 5 هزار نفر انسان را به شهادت رسانده و تعداد زیادی را زخمی کرده و به زن و کودک رحم نمی‌کنید و عنوان خادم‌الحرمین را یدک می‌کشید.

وی با اشاره به دیدار رهبری با سفرای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ایشان تعبیر بلندی داشتند و فرمودند سیاست‌های جمهوری اسلامی سیاست‌های استوار و ثابتی است که تغییر دولت‌ها نمی‌تواند این سیاست‌ها را تغییر دهد.

عضو خبرگان رهبری گفت: نامه رهبر انقلاب خطاب به رئیس جمهور از اهمیت زیادی برخوردار بود که باید به عنوان منشور از آن یاد کرد و خواسته‌های رهبری باید عملیاتی و اجرایی شود.

وی تاکید کرد: باید هیئتی تشکیل شده و بر بند بند عملیاتی شدن برجام نظارت کند و خواست ملت این است همانگونه که رئیس جمهور و دولت وعده‌ داده‌اند به این وعده عمل شده و هیئتی بر روند اجرای برجام نظارت دقیق داشته باشد.


ارسال نظرات