امام جمعه چهارباغ گفت: گروه‌هايي در كشور سعي در بزك‌كردن چهره استكبار دارند و تلاش مي‌كنند كه منكر دشمني استكبار جهاني و آمريكاي جهان‌خوار با ايران اسلامي و انقلاب اسلامي شوند.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۰۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶

عده ای منکر دشمنی امریکا با ایران هستند/توجه به بصیرت از تاکیدات رهبری است


به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ با قدردانی از حضور دانش آموزان ودانشجویان ومردم شریف در راهپیمایی 13 آبان گفت: 13 آبان و روز مبارزه با استكبار جهاني در سال 1394 از خصوصيات خاص خود برخورداربوده است چراكه در مقطعي به روز مبارزه با استكبار جهاني رسيديم كه گروه‌هايي در كشور سعي در بزك‌كردن چهره استكبار دارند و تلاش مي‌كنند كه منكر دشمني استكبار جهاني و آمريكاي جهان‌خوار با ايران اسلامي و انقلاب اسلامي شوند.

وی افزود: در چنين شرايطي است رهبر حكيم انقلاب اسلامي در مقطعي حساس و در هدايت‌گري‌ به‌جا و به‌موقع در آستانه روز مبارزه با استكبار جهاني به روشن‌گري در اين‌باره پرداخته و صراحتا و با منطق و استدلال روشن به تبيين چرايي ‌شعار مرگ بر آمريكا و مبارزه با استكبار مي‌پردازند.


امام جمعه چهارباغ ادامه داد: در حالي‌كه برخي از ساده‌لوحان به بهانه‌هاي مختلف منكر اهميت مبارزه با آمريكا شده و برخي ديگر شعار مرگ بر آمريكا را تقبيح مي‌كنند، رهبر معظم انقلاب اسلامي به‌صراحت بر جايگاه مهم بصيرت در شرايط كنوني تأكيد مي‌كنند و با بيان تجربيات تاريخي ملت ايران نشان مي‌دهند كه مبارزه ملت ايران با آمريكا، اقدامي منطقي، خردمندانه و متكي بر تجربيات تاريخي مهمي است كه نمي‌توان از آن‌ها غفلت كرد.

وی با اشاره به روز13آبان گفت: پيام روشن سيزدهم آبان با توجه به شرايط امروز جهان و منطقه و ايران اسلامي اين است كه آمريكا اگر از منطقه و كشورهاي اسلامي پايش را بيرون بگذارد و در طمع نفوذ در ايران و كشورهاي منطقه نباشد، همه‌جا امن خواهد بود.

خطیب جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار وزير امور خارجه، سفيران و مسؤولان نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور گفت: بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار وزير امور خارجه، سفيران و مسؤولان نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور به نكات بسيار مهمي كه ايشان در اين ديدار بر آن تأكيد كردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اين گردهمايي كه يكي از اصلي‌ترين موارد تجمع مسئولان و اجراكنندگان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است، اصول و راه‌كارهاي سياست خارجي‌ جمهوري اسلامي ايران را تشريح و تبيين كردند و با بيان اين‌كه اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي از قانون اساسي اتخاذ شده است و فرد يا دولتي با آمدن و رفتن خود نمي‌تواند اين اصول را تغيير دهد، به بيان برخي از اصول اصلي سياست خارجي انقلاب اسلامي و نيز موضع جمهوري اسلامي در مورد برخي از حوادث منطقه پرداختند.

حجت الاسلام محمدی متذكر شد:  سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران مانند همه كشورهاي جهان بر منافع بلند‌مدت و اصول و ارزشها استوار است و با رفت و آمد دولتها با سلايق سياسي گوناگون، تغيير نمي‌كند، دولتها فقط در تاكتيك ها و ابتكارات اجراييِ راهبردهاي سياست خارجي تأثيرگذار و دخيل هستند.

وی در ادامه با با اشاره به اربعین در گذشت حجاج در منی گفت 40 روز از آن روز طولاني كه انگار پاياني نداشت، مي‌گذرد، روزي كه نه تنها داغ از دست دادن نزديك به 450 زائر هموطنمان را روي سينه‌مان گذاشت بلكه غم كشته شدن حدود 6 تا 7 هزارحاجي مظلوم از سرتاسر دنياي ‌اسلام نيز بر دل‌هايمان نشست و حج امسال را بي‌گمان بايد «غم‌انگيزترين حج تاريخ اسلام» خواند.

امام جمعه چهارباغ تاکید کرد: در ديدار اخير مسؤولان حج با رهبر معظم انقلاب، ايشان بر دو موضوع، پيگيري امور حقوقي آسيب‌ديدگان شامل جان‌باختگان، مجروحان و زائراني كه اطلاعي از آن‌ها در دست نيست و هم‌چنين زنده نگاهداشتن اين فاجعه تلخ تأكيد داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در اين ميان رسانه‌هاي غربي كه مدعي حقوق بشر هستند و در زمان‌هايي مثل قصاص يك قاتل و جاني، دادشان گوش فلك را كر مي‌كند، در قبال چنين فاجعه‌اي سكوت كرده و دم نزدند. حال آن‌كه از همان ابتدا وسعت اين حادثه كاملاً مشخص بود، اما رسانه‌هاي سعودي تمام تلاششان را براي پنهان كردن آمار اين فاجعه به‌كار بستند و صد البته در بين تمامي كشورهاي زائر از دست داده، اين ايران بود كه پرچم داد مظلومانه حاجيان را بلند كرد و با بازتاب لحظه به لحظه اين خبر در رسانه ملي، تلاش كرد تا اجازه ندهد رسانه‌هاي سعودي واقعيت را وارونه و اتفاقي عادي جلوه دهند.

ارسال نظرات