خبرهای داغ:
فرهنگ و به خصوص فرهنگ عمومي در جامعه فعلي به عنوان يكي از ملزومات اساسي به حساب مي آيد و با توجه به اين موضوع بايد توجه ويژه اي نيز در اين باره صورت گيرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۱۸۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، اگر روزگاری پیش در عصر کشاورزی، منبع قدرت و حرکت، «زور بدنی و نیروی بازو» بود، و اگر در دوران اولیه صنعتی و مدرن، عامل تعیین‌‌‌‏کننده سرنوشت بشر، «پول و ثروت و قدرت اقتصادی و قدرت نظامی» بود، درجهان کنونی، دیگر نه از زور برای نقش آفرینی بنیادین کاری ساخته است و نه از زر، بلکه آنچه می‌‌‌‏تواند منشأ و پایه تمام تحولات بشری واقع بشود «فرهنگ» است.
فرهنگ و به خصوص فرهنگ عمومي در جامعه فعلي به عنوان يكي از ملزومات اساسي به حساب مي آيد و با توجه به اين موضوع بايد توجه ويژه اي نيز در اين باره صورت گيرد.
رسول زرگرپور، استاندار اصفهان درباره فرهنگ عمومي گفت:تهاجم فرهنگی دشمن انقلاب اسلامی را در یک دهه گذشته فراگرفته است که  وظیفه همگان نسبت به حراست از ارزش های اسلامی بیش از بیش احساس می شود.
وي ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه فکری و برنامه ریزی فرهنگی هر بخش و منطقه  است که باید مسئولان در هر شهرستان نسبت به تشکیل آن اهتمام داشته باشند.
استاندار اظهار كرد: در برخی از شهرستان ها این جلسات به صورت منظم برگزار نشده که این اشتباه و سهل انگاری غیر قابل جبران است و نشان از بی توجهی مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی بوده که به فرماندارانی که نسبت به این موضوع بی توجه بوده اند کارت زرد می دهم.
 وی توجه به پیوست فرهنگی در پروژه های خدماتی و عمرانی را از کارکرد های شورای فرهنگ عمومی این استان عنوان کرد و افزود: توجه به پیوست فرهنگی در پروژه ها از برنامه ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها