رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد رشت در گفت وگو با خبر بسیج:

دانشجویان در تقویم روحیه استکبار ستیزی تلاش کنند

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد رشت گفت: دانشجویان باید در تقویم روحیه استکبار ستیزی بکوشند و برای آگاه سازی اقشار مختلف مردم تلاش کنند و این آرمان مقدس را حفظ کنند و نسل به نسل منتقل سازند.
کد خبر: ۸۵۸۹۹۷۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹

اکرم رحمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه 13 آبان، سالروز مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است اظهارکرد: این روز یکی از به یادماندنی ترین روزهای افتخار آمیز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: همه اقشار مردم با هر ایده و نظری با روحیه استکبارستیزی در این راهپیمایی حضور یافتند و یک بار دیگر اعلام کردند که هرگز تحت هیچ گونه ظلم و ستم زورگویی قرار نخواهند گرفت.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد رشت تصریح کرد: دانشجویان از اقشار آگاه، فرهیخته و مسلط به اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند، بنابراین ضمن آن که به وظایف خود آگاه و آشنا هستند، گوش جان به فرمان ها و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری باشند و سعی ‌کنند با تجزیه و تحلیل درست، مسائل و ترفندهای دشمن را به خوبی تشخیص دهند و راه های مقابله با آن ها را پیدا کنند.

رحمانی اضافه کرد: طبیعی است که پس از انقلاب اسلامی، همواره عده ای از مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال تغییر بوده اند و سعی داشته اند روحیه انقلابی و استکبار سیزی مردم را تضعیف کنند و نگرش مردم را نسبت به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تغییر دهند؛ اما با رهبری داهیانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری و قدرت تشخیص درست مردم، جزء یاس و ناامیدی نتیجه ای حاصل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه عده ای با نفوذ در بدنه دولت می‌خواهند اهداف نظام را تغییر دهند، گفت: در این راستا دانشجویان که وظیفه آنها در برهه های مختلف، هوشیاری، بیداری و شناخت صحیح از مسائل سیاسی و اجتماعی و آسیب شناسی موارد و تشخیص به موقع تهدیدات و خطرات و یافتن راهکارهای پیشگیری از تغییر اهداف ارزشمند نظام و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی است، ضمن آگاهی درست از اوضاع، قطعا به انجام این وظایف پایبند خواهند بود و تلاش خواهند کرد تا دیگران را نیز نسبت به این مسائل آگاه سازند.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد رشت گفت: البته یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که دولت ها همواره از متن مردم و منتخب آنان بوده اند و این امر سبب شده است تا پیوسته همگام با مردم حرکت کنند و بر اساس مردم سالاری دینی، در حفظ آرمان ها و ارزش  بکوشند.

رحمانی با اشاره جمله تاریخی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند"آمریکا شیطان بزرگ است"، گفت: شیطان از آغاز آفرینش انسان یکی از دشمنان سرسخت و اصلی او بوده است؛ بنابراین دشمن هیچوقت نمی‌تواند برای کسی که قصد نابودی او را دارد امنیت، رفاه و آسایش فراهم کند.

وی افزود: همچنین وضعیت کشورهایی چون افغانستان و عراق نشان می‌دهد که آمریکا نه تنها امنیت و آسایشی به این کشورها نیاورده؛ بلکه آرامش و امنیت آنان را کاملا از بین برده است.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد رشت خاطرنشان کرد: دانشجویان باید ضمن مطالعه دقیق تاریخ و پیشینه فجایعی که آمریکا در کشورهای مختلف به بار آورده است، در تقویم روحیه استکبار ستیزی بکوشند و برای آگاه سازی اقشار مختلف مردم تلاش کنند و این آرمان مقدس را حفظ کنند و نسل به نسل منتقل سازند.

رحمانی با اشاره به راه های نفوذ دشمن که مقام معظم رهبری برای جلوگیری از آن تاکید فراوان داشتند، گفت: شعار مرگ بر آمریکا با گوشت و پوست و خون مردم عجین شده است و به فرمایش مقام معظم رهبری از این جهت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، اما در عین حال دانشجویان هوشیار و آگاه، مراقبت لازم را می‌کنند تا دشمن حتی در مخیله خود هم چنین تصوری نکند که روزی بتواند، شعار ارزشمند سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) را که فرمودند« هیهات من الذله» از ذهن مردم و جوانان رشید و برومند ما خارج سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار