مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: این آمادگی را داریم که تقویم ورزشی مشترکی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای سال آینده تدوین کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۹۹۲۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسیج،همایش مشترک مدیران تربیت بدنی حوزه‌های مقاومت بسیج شهر اصفهان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان عصر امروز در سرای ورزشکاران استان برگزار شد.
در این نشست که با حضور مسعود انصاری‌مهر سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، حمید محمدی معاون فنی و اجرایی این سازمان و جمعی دیگر از معاونان این سازمان و علی قاسمی مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان برگزار شد، مدیران تربیت بدنی حوزه‌های مقاومت بسیج به طرح دغدغه‌ها و پیشنهادات خود برای گسترش ورزش همگانی پرداختند.
علی قاسمی مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در این همایش اظهار داشت: شعار شهردار اصفهان مدیریت جهادی است که ما این شعار و این سبک مدیریتی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم مسئولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هم به این شعار جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: ورزش بسیج و ورزش شهرداری مشترکات زیادی با هم دارند و و به دلیل وجود همین مشترکات، اصرار داریم که همکاری و تعامل بیشتری با هم داشته باشیم.
قاسمی گفت: توسعه ورزش همگانی با رویکرد ورزش سلامت محور، محله محور بودن فعالیت‌های ورزش بسیج و شهرداری و برنامه‌محور بودن فعالیت‌ها از جمله این اشتراکات است. هیچ برنامه‌ ورزشی نه در شهرداری و نه در بسیج به صورت باری به هر جهت آغاز نشده است و اگر این برنامه‌ها از موازی‌کاری دور شود و با یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند می‌توانند منفعت زیادی برای شهر اصفهان داشته باشند.
مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی و توجه به آموزش، دیگر وجوه مشترک ورزش بسیج و ورزش شهرداری است که بر همین اساس، هر دو به سمت ساخت مکان‌های ورزشی رفته‌ایم.
وی اظهار داشت: با وجود این مشترکات، این دو ارگان نباید در اجرای برنامه‌های ورزشی مستأصل باشند و یا به صورت جدا از هم عمل کنند و باید با تعامل و همکاری با یکدیگر، در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان حرکت کنیم.
قاسمی گفت: مجموعه بسیج و سپاه، در خدمت ورزش اصفهان بوده و هست و خوشبختانه شهرداری، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیئت‌های ورزشی نیز نهایت همکاری را در این راستا با ما داشته‌اند. ما برای همکاری با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از هر نظر اعلام آمادگی می‌کنیم و این آمادگی را داریم که تقویم ورزشی مشترکی با این سازمان برای سال آینده تدوین و اجرایی کنیم.

همچنین مسعود انصاری‌مهر در همایش مشترک مدیران تربیت بدنی حوزه‌های مقاومت بسیج شهر اصفهان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: سازمان ما با رویکرد توسعه سلامت به میدان آمده است و باید با حداقل هزینه‌ها، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی افزود: شرایط اقتصادی و منابع مالی شهرداری این اجازه را به ما نمی‌دهد که بتوانیم منابع بیشتری را به حوزه‌های مقاومت بسیج اختصاص دهیم و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان درحال حاضر با بدهی مواجه است.

انصاری‌مهر گفت: در گذشته بسیاری از بودجه‌های برنامه‌ای صرف همایش‌های پیاده‌روی، مسابقات و … با جامعه هدف خاص شده است و چه بسا در برخی از این برنامه‌ها موازی‌کاری هم صورت می‌گرفت اما درصدد هستیم که با وجود کمبود منابع ملی، به ارائه خدمات خود به شهروندان با رویکرد سلامت‌محور ادامه دهیم که این امر در سایه تعامل با ورزش بسیج اتفاق می‌افتد.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با اشاره به آمار بالای بیماری‌ها در جامعه در اثر کمبود تحرک تصریح کرد: در سال گذشته، طرح غربال‌گری حرکتی ۲۴ هزار دانش‌آموز اصفهانی را اجرا کردیم که مشخص شد ۶۰ درصد این دانش‌آموزان فاقد هرگونه فعالیت ورزشی در طول روز هستند و ۴۰ درصد باقیمانده نیز فعالیتی در حد رفت و آمد به مدرسه دارند؛ همچنین ۸۰ درصد آنها استقامت قلبی و عروقی پایینی داشتند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۴ نوبت قطع شدن و جاری شدن آب زاینده‌رود، نرخ افسردگی اصفهانی‌ها ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین آمار آسیب‌های اجتماعی نظیر نرخ طلاق، اعتیاد و … نگران‌کننده است که یکی از ابزارهای کاهش این آسیب‌ها، گسترش ورزش است.

انصاری‌مهر بیان داشت: اخیراً طرحی را اجرا کرده‌ایم که با توافق با آموزش و پرورش، فضای مدارس برای ورزش عصرگاهی در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد و قصد داریم تعداد این مدارس را تا آغاز سال ۹۵ به ۱۰۰ مدرسه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بر پایه ارزش‌ها پایه‌گذاری شده است گفت: رسالت ما این است که با ابزار ورزش جامعه را به سمت ارزشی شدن پیش ببریم اما اگر ورزش تنها هدف ما باشد شکست می‌خوریم.

انصاری‌مهر خاطرنشان کرد: کار ما برگزاری مسابقه نیست اما از پیشنهاد طرح‌های سلامت‌محور و گسترش ورزش در بین خانواده‌ها استقبال می‌کنیم و از اجرای این برنامه‌ها از ابتدا تا انتها حمایت خواهیم کرد ولی برگزاری مسابقات ورزشی وظیفه ما نیست و سایر ادارات مانند اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این زمینه مسئول هستند.

وی در پایان از پیشنهاد طرحی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای تصویب در شورای شهر برای ایجاد پردیس‌های ورزشی در محلات به ویژه در مناطق محروم خبر داد.

حمید محمدی معاون فنی و اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در همایش مشترک مدیران تربیت بدنی حوزه‌های مقاومت بسیج شهر اصفهان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اظهار داشت: شعار این سازمان "شهر زیبا، شهروند سالم با ورزش” است و تمام رویکرد کارکنان و مسئولان این سازمان بر تحقق این شعار استوار است و همکاری مدیران تربیت بدنی حوزه‌های مقاومت بسیج نیز می‌تواند کمک فراوانی به اجرایی شدن این شعار کند.
وی افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان با بسیاری از ارگان‌ها به صورت ارائه تخفیف برای استفاده از اماکن ورزشی همکاری می‌کند اما باید این را هم درنظر داشت که هر کسی که در شهر اصفهان حضور دارد و نفس می‌کشد شهروند اصفهانی محسوب می‌شود و دامنه خدمات ما باید همه شهروندان را دربر بگیرد.

محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره شهر زیبا، شهروند سالم با ورزش در ورزشگاه آبشار گفت: حدود ۱۴ تا ۱۶ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که برای همه آنها شناسنامه سلامت صادر شد اما حضور جامعه بسیج در این جشنواره کمرنگ بود که امیدوارم در برنامه‌های آینده شاهد حضور پررنگ‌تر آنها باشیم.

معاون فنی و اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: همیشه نباید منتظر باشیم تا امکانات خاصی برای ورزش کردن در اختیار ما گذاشته شود و به عنوان مثال ۹۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که می‌توان از آنها به خوبی در جهت همگانی کردن ورزش استفاده کرد.
ارسال نظرات