در جریان سیل اخیر در سطح استان بالغ بر 85 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است.
کد خبر: ۸۵۸۹۸۰۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
به گزارش بسیج،عبدالرضا بازدار  اظهار کرد: با توجه به بارش سیل‌آسای اواخر هفته گذشته در سطح استان، بخش کشاورزی نیز همانند سایر بخش‌ها از خسارات سیل بی‌بهره نماند که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان ایلام است.
وی با بیان این که در این سیل 500 هکتار از باغات استان از ارقام مختلف از بین رفته است، افزود: 300 هکتار زراعت استان نیز در جریان سیل به طور کامل تخریب شده که شامل محصولاتی از قبیل کلزا، گندم، ذرت دانه‌ای و محصولات صیفی و سبزی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: 18 واحد مرغداری در سطح استان تخریب و آسیب دیده و در همین راستا 245 دام سبک و سنگین نیز در جریان سیل تلف شده‌اند.
بازدار با اشاره به این که سیل هفته گذشته 600 کلنی زنبور عسل در سطح استان را از بین برده است، خاطرنشان کرد: 40 واحد دامی در جریان سیل اخیر در استان از بین رفته‌اند که 52 واحد ایستگاه پمپاژ بزرگ و کوچک نیز تخریب شده است.
وی به تخریب شدن 22 کیلومتر کانال آبرسانی در مزارع استان اشاره و عنوان کرد: سیل هفته گذشته به حدی شدت داشته که 250 کیلومتر از جاده‌های دسترسی بین مزارع از بین برده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این که 21 واحد تولید آبزیان کاملا تخریب و آسیب دیده است، تاکید کرد: تخریب و آسیب‌دیدگی 253 سازه سنگی ملاتی و 15 خاکریز کشاورزی نیز حاصل سیل اخیر در بخش کشاورزی استان است.
بازدار در پایان یادآور شد: 350 هکتار از عرصه‌های جنگل‌کاری و نهالستان‌های استان نیز در جریان سیل اخیر نابود شده است.
منبع: جهاد کشاورزی
ارسال نظرات