تاکنون حدود 702 هزار تن محصول از کشاورزان توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۹۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

به گزارش بسیج، جمشید دارا گفت: تاکنون در شهرستان ارومیه 172 هزار تن، پیرانشهر 154 هزار تن، خوی 128 هزار تن، نقده 140 هزار تن و میاندوآب 108هزار تن چغندر قند خریداری شده تحویل پنج کارخانه قند استان شده است.
وی با بیان این که خریدهای امسال نسبت به پارسال مطلوب‌تر است و میانگین درصد اظهار کرد: 150 هزار تن از محصول چغندر قند تولیدی در استان نیز به خارج از استان صادر شده است.
دارا اضافه کرد: امسال با کاهش سه هزار هکتار از سطح زیر کشت چغندر قند، میزان محصول تولیدی نیز 350 هزار تن کاهش یافته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این که تا کنون 2100 میلیارد ریال چغندر قند توسط کارخانجات قند استان خریداری شده است که تا کنون 260 میلیارد ریال آن پرداخت شده است، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی چغندر قند امسال دو هزار و 700 ریال به ازای هر کیلو چغندر قند با احتساب هزینه حمل و نقل تعیین شده است.
وی بیان کرد: در کمیته پیگیری چغندر قند مصوب شده تا مبلغ 50 درصد از محصول چغندر قند تحویلی به کارخانه‌ها 15 روز بعد از تحویل و مابقی پس از زمان تحویل به تدریج تحویل کشاورزان شود.
دارا خاطرنشان کرد: مشوق‌های مصوب برای کشاورزان نیز مطابق سال گذشته 20 کیلوگرم تفاله به قیمت 20 ریال و دو کیلو گرم قند به قیمت 500 ریال در ازای هر تن چغندر قند تحویلی به کارخانه‌ها اعمال می‌شود.
وی یادآور شد: پیش‌بینی میزان تولید چغندر قند در استان آذربایجان غربی یک میلیون و 500 هزار تن از سطح زیر کشت 28 هزار و 600 هکتار است و سطح زیر کشت محصول چغندر قند در آذربایجان غربی امسال با سه هزار هکتار کاهش نسبت به سال گذشته به 28 هزار هکتار رسیده است.
منبع:جهادکشاورزی
ارسال نظرات