رئیس سازمان چای بیان کرد: حدود 38 میلیارد تومان مطالبات چایکاران باقی مانده که پس از تأمین اعتبار به زودی پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۷۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش بسیج، محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور در خصوص مطالبات چایکاران اظهار داشت: ارزش 87 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده به نرخ تضمینی کشاورزان معادل هزار و 300 ملیارد و 56 میلیون تومان است.

وی افزود: در مجموع 99 میلیارد و 100 میلیون تومان به چایکاران پرداخت شده است.

روزبهان در ادامه گفت: حدود 10 میلیارد تومان دیگر برای پرداخت مطالبات چایکاران تأمین شده، که از امروز به حساب آنها واریز می‌شود.

رئیس سازمان چای بیان کرد: حدود 38 میلیارد تومان مطالبات چایکاران باقی مانده که پس از تأمین اعتبار به زودی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت برداشت چای گفت: برداشت سال‌جاری به سبب عملیات به زراعی ،شرایط جوی مناسب، نسبت به سال گذشته با افزایش 33 درصدی همراه بوده اما در مقایسه با پنج سال گذشته حدود 15 درصد کاهش محصول داشتیم.

روزبهان در خصوص نرخ خرید تضمینی برگ سال آینده اظهار داشت: تاکنون در این زمینه تصمیم‌گیری نشده ،اما در ماه‌های دی و بهمن این نرخ اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان چای تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی، صندوق حمایت از چایکاران ،تسهیلات به زراعی و تأمین اعتبارات به موقع، روحیه امید و نشاط به چایکاران برگشته است و گفتنی است که در آمد چایکاران نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
ارسال نظرات