برای پرورش گوسفند در داخل کشور، آب و علوفه زیادی مصرف می‌شود در حالی که کشور ما با کمبود آب مواجه شده است و علوفه‎های تولیدی در داخل کشور آب زیادی مصرف می‎کنند.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۵۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
به گزارش بسیج، غلامرضا کیامهر در این باره گفت: برای پرورش گوسفند در داخل کشور، آب و علوفه زیادی مصرف می‌شود در حالی که کشور ما با کمبود آب مواجه شده است و علوفه‎های تولیدی در داخل کشور آب زیادی مصرف می‎کنند. علاوه بر اینها، مقدار بسیار زیادی از علوفه‌ دامداری‎ها و گاوداری‎ها وارداتی است که مبالغ زیادی برای آنها پرداخت شده است.

وی می‌افزاید: با این شرایط، گوسفندان زنده به صورت آزاد یا قاچاق به کشورهای دیگر فرستاده می‎شوند در حالی که می‎توانیم آنها را در داخل کشور مصرف کنیم و از تمام اجزای بدنش در صنایع گوناگون استفاده کنیم همچنین می‎توانیم آنها را ذبح، بسته‎بندی و فریز کنیم سپس آنها را صادر کنیم تا سود بیشتری به دست آوریم.

وی ادامه داد: برزیل گاو و گوسفند زنده‎ی خود را صادر نمی‎کند بلکه گاوهای پیرش را که دیگر شیری ندارند و مزیت‎های قبلی خود را از دست داده‌اند، بسته‎بندی و فریز می‎کند و با قیمت مناسب به سایر کشورهای دنیا از جمله کشور ما می‎فرستد.

کیامهر یادآور شد که با نگه داشتن دام و گوسفند زنده، حدود 10 الی 15 برابر نسبت به صادرات آن سود می‎کنیم و با این صادرات نمی‎توانیم مایحتاج کارخانه‎های نساجی، پشم‌ریسی، دباغی، چرم‌سازی و کفاشی را تأمین کنیم.

نکته حائز اهمیت در آستانه ورود به اقتصاد جهانی آن است که فقط پرورش آن دسته از دام و طیور توجیه‌پذیر است که در جیره غذایی آنها از اقلام وارداتی به هیچ عنوان استفاده نشود همچنین دام‎ها و گوسفندان زمانی باید به فروش برسند که به بیشترین رشد و تولید اقتصادی آنها رسیده باشیم.
ارسال نظرات