با همکاری انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده،از یکم تا پنجم آذر ماه مراسم تعزیه خوانی با اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) در مجلس یزید در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۱۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه خدابنده از اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) در خدابنده خبر داد و گفت: با همکاری انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده،از یکم تا پنجم آذر ماه مراسم تعزیه خوانی با اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) در مجلس یزید در این شهرستان برگزار می‌شود.

ولی اله ابراهیمی افزود: با همکاری انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده،از یکم تا پنجم آذر ماه مراسم تعزیه خوانی با اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) در مجلس یزید در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) را شناساندن شخصیت حضرت زینب(س) و ارائه متن کامل خطبه تاریخی آن حضرت مطابق منابع دقیق و معتبر به مردم دانست

ابراهیمی افزود:هرساله این برنامه به صورت با شکوه در شهر قیدار برگزار می شود و امیدواریم که امسال هم اینگونه باشد.

فرمانده سپاه خدابنده با اشاره به بصیرت ودشمن شناسی حضرت زینب(س)اظهار کرد: حضرت زینب در هر مکانی که خطبه می خواند بر اساس نوع دشمن خود سخن می گفت.

ابراهیمی با بیان اینکه شهدا کارحسینی کردند و ما باید کار زینبی بکنیم ادامه داد: درزمان کنونی که دشمن به اشکال مختلف ظاهرمی شود دفاع ازحریم دیانت و ولایت همان کار زینبی است.

وی در پایان سخنان خود در مورد شان و منزلت حضرت زینب که پرده برداری از کار یزید و یزیدیان کرد و بیان خطبه توسط ایشان که با یک اشاره همه جمعیت ساکت شدند گویی از زمین صدا می آمد نه از مردم.

 فرمانده سپاه خدابنده تصریح کرد: حضرت زینب (س)با حمد و ثنای پروردگار و رسوا نمودن اعمال پست یزید و یزیدیان حقانیت دین اسلام را هرچه رساتر به مردم شناساند و امروز ما نیز وظیفه داریم مدیریت بحران را از حضرت زینب (س) بیاموزیم چرا که بحرانی بزرگتر از هجران زینب (س) و آرامشی بزرگتر از آرامش زینب (س) ندیده و نشنیده ایم.

 

ارسال نظرات