مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 71 روح الله استان مرکزی گفت: امنیت، یکی از نیازهای اساسی افراد و اجتماعات است که از راه امر به معروف و نهی از منکر تأمین می شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۶۸۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
حجت الاسلام والمسلمین گنجعلی مسئول  نمایندگی ولی فقیه در تیپ 71 روح الله در همایش تذکر لسانی آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: «امر به معروف و نهی از منکر» به عنوان اصل نظارت عمومی یا ضمانت اجرایی قوانین اسلام مطرح می باشد، بدین معنی که خداوند حکیم برای پیاده شدن قوانین حیات بخش اسلام، علاوه بر همه¬ی پیش بینی هایی که نمود، نظارت بر حسن اجرای آن را به عهده¬ی فرد فرد جامعه¬ی اسلامی، از هر قشری نهاده است.
وی گفت: هر مسلمانی با امر به معروف و نهی از منکر به اجرای صحیح احکام اسلام کمک کرده و در واقع یک نیروی اجرایی و ناظر جدی آن محسوب می شود. از این رو هر فرد و گروهی همواره چشمان بیدار امت اسلامی را گردن نهاده و پیاده نماید.
وی ادامه داد: جامعه ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسئول دانسته و در مقابل ضعف ها و کاستی ها از خود عکس العمل نشان می دهد و برای آن چاره جویی می کند، جامعه ای زنده و پر تحرک خواهد بود و جامعه ای برای انجام کارهای فرهنگی و از بین بردن جهل و نادانی و یا آفت زدایی و خشکاندن گنداب های فساد، مردانه به میدان می آید و از دل و جان از ارزش های خود پاسداری می کند و بدین وسیله، خود را عزیز و سربلند نگاه می دارد.
گنجعلی با بیان اینکه امنیت یکی از نیازهای اساسی افراد و اجتماعات است که از راه امر به معروف و نهی از منکر تأمین می شود، گفت: رونق کسب و کار و تجارت و سامان یابی امور مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در هر جامعه ای، به امنیت ارتباط دارد، اگر محیط خانه، مدرسه، دانشگاه، کارخانه، بازار، شهر و جاده ایمن نباشد و اموال و نوامیس مردم هر لحظه از سوی دزدان، زیاده خواهان و اراذل و اوباش تهدید شود، ترس و اضطراب و آشفتگی بر همگان سایه خواهد انداخت و آرامش و آسایش عمومی از بین خواهد رفت و جرأت هر کاری از مردم گرفته خواهد شد.
وی در پایان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد، کمک شایانی به استحکام نظام اسلامی خواهد کرد، بدین بیان که دولتمردان و کارگزاران حکومتی در برابر اعمال مردم، احساس مسئولیت کرده تلاش خواهند کرد که انان را به اجرای احکام الهی وادار نموده از هرگونه سستی و کجی باز دارند و با حسن اجرای قوانین و بخش نامه های اسلامی در حوزه¬ی مسئولیت خویش، زیردستان و ارباب رجوع را نیز بدان سمت سوق دهند.


ارسال نظرات