خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گرمسار گفت: استکبارستیزی ملت و مسئولان در طول انقلاب هیچگاه تغییر نکرده است و همواره حرکت انقلابی خود را ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۸۵۸۹۶۵۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
ایرج گلینی در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری بسیج در گرمسار ضمن گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام به تشریح مختصری از این واقعه پرداخت و اظهار داشت: پس از شهادت آیت الله قاضی در دهم آبان ماه 1358 و همچنین اقدامات تروریستی که در مناطق مختلف کشور توسط گروهک تروریستی فرقان انجام می‌شد و آمریکا پشت صحنه حضور داشت و همچنین با انتشار خبر پناهنده شدن شاه به آمریکا امام خمینی(ره) در سخنرانی های خود این اقدام آمریکا را به شدت مورد حمله قرار داد و بهترین مکان برای مقابله با آمریکا را سفارت آن کشور می‌دانست.

وی با اشاره به دلیل اخراج شاه از آمریکا تصریح کرد: کارشکنی آمریکا در بازنگرداندن شاه و تحویل ندادن گروگان های آمریکایی از طرف دانشجویان پیرو خط امام باعث طولانی شدن دوران اشغال لانه جاسوسی شد و چه بسا در این دوران آمریکا دست به تهدید نظامی و اقتصادی می‌زد؛ اما امام خمینی (ره) هر روز که می‌گذشت موضع خود را محکم تر از قبل بیان می‌کردند و همین امر باعث اخراج شاه از آمریکا شد.

جانشین فرماندهی سپاه ناجیه گرمسار افزود: گروگان های آمریکایی پس از مذاکره با الجزایر و تعهد آمریکا به عدم دخالت در امور داخلی ایران، آزاد شدند.

گلینی خاطر نشان کرد: پس از واقعه تسخیر شدن لانه جاسوسی دولت موقت استعفا کرد و امام راحل نیز این استعفا را پذیرفت و متأسفانه برخی از دولتمردان آن زمان اعتراضاتی داشتند و امام خمینی(ره) در پی این جریان چهره منفور آمریکا را علنی کرد.

وی افزود: بسیج و سپاه با توجه به مأموریت ذاتی خود که دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن را داردمنش اساسی در مبارزه با استکبار جهانی دارد چه در زمان اوایل انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن حتی در زمان فعلی وظیفه‌ حفظ و حراست از نظام را دارد و در شرایط امروزی نیز حذف شعار مرگ بر آمریکا به گوش می‌رسد و سپاه و بسیج با اقتدار در 13 آبان هر سال شعار مرگ بر آمریکا را یکصدا سر می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها