رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اعتقاد داشت که شکوفایی علوم انسانی اسلامی بدون در نظر گرفتن اقتضائات جامعه ممکن نیست.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۷۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی در سومین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اندیشه‌ها و نظریه‌پردازی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را پیرامون علوم انسانی و علوم حوزوی تشریح کرد.

تکیه به فقه سنتی از نوع جواهری یکی از تاکیدهای آیت‌الله مهدوی کنی بود که رئیس دانشگاه امام صادق(ع) به آن اشاره کرد و افزود: آیت‌الله مهدوی کنی اعتقاد داشت که علوم انسانی اسلامی بدون در نظر گرفتن اقتضائات یک جامعه قابلیت پیاده شدن یا شکوفایی را ندارد.

وی به علاقه و آرزوی آیت‌الله مهدوی کنی نسبت به تعمیق پیوند حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: مرحوم مهدوی کنی معتقد بود که دانشگاه امام صادق(ع) باید تجسم عینی پیوند حوزه و دانشگاه باشد و تولید اندیشه و علم دینی و علوم انسانی اسلامی را در پناه این رویکرد می‌دانستند.

مهدوی کنی اضافه کرد: اگرچه دانشگاه امام صادق(ع) در چارچوب‌های مقررات دانشگاهی عمل می‌کرد، اما در آن ارزش‌های حوزوی و علوم حوزوی به عنوان اصل و مبنای غیرقابل تغییر بر رفتار علمی و پژوهشی دانشگاه قرار گرفته بود.

ارسال نظرات