نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

احساس مسئولیت معلمان در قبال مسائل دینی دانش‌آموزان تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه احساس مسئولیت معلمان در قبال مسائل دینی دانش‌آموزان تقویت شود، گفت: فضای مجازی ابزار مهم دشمن در تخریب اعتقادات دینی جوانان است.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۶۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر دیروز در دانشگاه فرهنگیان استان یزد، با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در دین مبین اسلام، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند اقدام به تربیت فرزندان در جامعه کنند، قبل از هر چیز باید خودشان علم و فن این کار را بیاموزند که فعالیت‌های آنها تاثیر مناسب را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت انسان مثال همان ضرب المثلی است که کوری می‌خواهد عصاکش کور دیگر شود و در واقع اگر هر دوی این افراد بینا به مسائل مرتبط با بحث تربیت نباشند، هر دو گمراه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خداوند بر همه اعمال انسان بینا و آگاه است و ما نمی‌توانیم اعمالمان را از خداوند مخفی کنیم و به خداوند دروغ بگوییم، خاطرنشان کرد: خدای متعال با رحمت و عطوفت و عنایتش با ما برخورد می‌کند و نسبت به اعمال و کردارمان، ما را رسوا نمی‌کند ولی این به معنای پنهان کردن اعمال از دید خداوند نیست.

ناصری ادامه داد: این آگاهی که ما بدانیم در منظر خداوند هستیم و خداوند مراقب اعمال ماست، سبب می‌شود که سعی کنیم بر اساس رضای خداوند متعال حرکت کنیم و حتی اعمالمان را به همراه نیت‌هایمان خدایی می‌کنیم.

امام جمعه یزد‌ با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) در ارتباط با نتیجه در نظر گرفتن رضای خداوند در نیت‌ها و اعمالمان، گفت:  امام حسین(ع) در ادامه این حدیث می‌فرمایند اگر به عکس حرکت کنیم، طوری حرکت کنیم که بر مبنای رضایت دوستان و نارضایتی خداوند باشد، خداوند وی را به خودش واگذار می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه یزد ادامه داد: اگر همه آمریکا و اروپا و دیگر مستکبران جهان بدشان بیاید مشکلی نیست ما باید راهی را در پیش بگیریم که رضای خداوند در آن باشد.

وی افزود: اما اگر ما انسان‌های ‌خود ساخته‌ای نباشیم و به فکر این باشیم که کاری کنیم تا آمریکا بدش نیاید و کاری کنیم که غرب از آن ناراحت نشود با وجود اینکه رضایت خداوند در آن نیست، این کار مورد غضب خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد:این که انسان بخواهد رضایت غرب و استکبار را فراهم کند در واقع نوکری کردن برای آنهاست که در زمان طاغوت شاه همین کار را برای آنها می‌کرد و دستشان را می‌بوسید ولی حضرت امام آمدند و فرمودند که ما نیازی به غرب نداریم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند بهترین افراد را در بین مخلوقاتش برای هدایت انسان‌ها مبعوث کرده، گفت: باید احساس مسئولیت معلمان در برابر اعتقادات دینی و ایمان دانش‌آموزان تقویت شود.

ناصری با اشاره به اینکه اسلام هم به دنبال این است که ایمان و عقیده انسان‌ها را درست کند، گفت: در طرف مقابل هم دشمنان به دنبال این هستند که ایمان، عقیده و ذهن ما و به ویژه جوانان ما را خراب کنند.

امام جمعه یزد گفت: دشمن به وسیله تبلت‌ها، موبایل‌ها و فضای مجازی سعی دارند که تمام حواس ما را به خود معطوف کرده و همه چیز ما را گرفته و به خود وصل کنند و ما از خودمان هیچ فکری نداشته باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه یزد ادامه داد: کسانی که در تربیت معلم تحصیل می‌کنند دانشجوی عادی نیستند، این افراد کسانی هستند که در آینده تربیت نسل‌ها را به عهده می‌گیرند.

 

ارسال نظرات