حمیدرضا
در قالب کاروان های راهیان نور دانش آموزی صورت گرفت؛
فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: از ابتدای عزیمت کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی، تاکنون بیش از 3 هزار دانش آموز از استان های مختلف از زیارتگاه شهدای شرهانی دهلران بازدید کردند.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۱۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ; امروز پس از گذشت سه دهه از دوران دفاع مقدس، ناگفته ها و نادیده های بسیاری از رشادت جوانان این مرز و بوم در وجب به وجب خاکریزهایی نهفته است که در دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه سنگرهای دفاع از شرف و کیان ایران و ایرانی بودند، به تجلی گاه ایثار و حماسه و شهادت مردان مردانی نیز تبدیل شده بودند که با نثار جان خود تفسیر عینی آیه «یجاهدون فی سبیل الله ...» بودند.

مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس گام های استوار دلیر مردانی را بر پهنه خود احساس کرده است که با جانفشانی ها و ایثارگری سربازان خمینی کبیر(ره) اجازه تجاوز بدخواهان و مستکبران منطقه ای و جهانی را به یک وجب از خاک ایران اسلامی نداده است و بی گمان حضور در این مناطق روحی تازه از فرهنگ ایثار و شهادت را در جان آدمی خواهد دمید.

بر اساس این گزارش؛ سرهنگ پاسدار علی آبدونی فرمانده سپاه ناحیه دهلران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: یادمان عملیات محرم در منطقه شرهانی دهلران همه ساله پذیرای خیل عظیمی از عاشقان و علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

وی افزود: از ابتدای عزیمت کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی تا کنون، بیش از 3 هزار نفر از دانش آموزان پسر در مقطع متوسطه از زیارتگاه شهدای شرهانی در عملیات محرم بازدید کردند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با بیان اینکه این کاروان های راهیان نور از استان های البرز و قم و شهرستان های ایلام بودند، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور یک تکلیف نیست بلکه وظیفه ما در قبال آینده است لذا باید به محتوای این مهم بیش از سایر بخش ها توجه شود که دراین راستا راویان نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد .

سرهنگ پاسدار آبدونی با بیان اینکه سرزمین دفاع مقدس مرز پیوند کربلای خمینی با نینوای حسینی(ع) است عنوان کرد: در مقطعی از تاریخ پرفراز ونشیب ایران اسلامی، بدخواهان سیاه کردار قصد داشتند تا با تحمیل جنگ ظالمانه و نابرابر قصیده بلند و فاخر انقلاب اسلامی را قطع کنند، اما ملت ایران با تأسی به مرام و سبک امام حسین (ع) توانستند به زیباترین شکل سبب بقای انقلاب اسلامی و الهی ایران شوند.

وی افزود: شهرستان دهلران در طول دوران دفاع مقدس محل بیش از 8 عملیات بزرگ از جمله عملیات فتح المبین و محرم بوده است.


ارسال نظرات