معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه دهلران گفت: به مناسبت سالروز عملیات محرم، مراسم گرامیداشت این حماسه بزرگ در شهر موسیان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۰۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ; عملیات محرم در تاریخ 10 آبان 1361 در سه مرحله با رمز "یا زینب(س)" در منطقه عملیاتی دهلران و موسیان آغاز شد.

در این عملیات لشکرهای 25 کربلا، نجف اشرف، علی‌بن ابی‌طالب (ع) و امام حسین (ع)، سپاه پاسداران حضور داشتند.

از جمله دستاوردهای این عملیات خارج کردن جاده دهلران - عین خوش به طول 100 کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن، تامین امنیت شهرهای «موسیان»، «دهلران» و پادگان «عین خوش»، «دشت اژیه» و دهکده‌های اطراف آن و آزادسازی ارتفاعات حمرین، آزادسازی منابع نفتی موسیان، بیات و حوضچه‌های نفتی زبیدات، تلمبه‌خانه و 70 قطعه چاه و تامین قسمتی از مرز به طول 50 کیلومتر بود.

براساس این گزارش؛ سعید مومنی معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه دهلران در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: عملیات غرورآفرین محرم یکی از عملیات های کلیدی و شاخص در طول دوران دفاع مقدس می باشد که بیانگر حماسه آفرینی خالقان این عملیات با حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم غیور و مرزدار دهلران، موسیان و دشت عباس است.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از حماسه آفرینی رزمندگان و قوای اسلام و همچنین تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا و به ویژه شهدای عملیات محرم، مراسم گرامیداشت سالروز این حماسه ماندگار و عظیم برگزار خواهد شد.

معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه دهلران تصریح کرد: این مراسم در تاریخ دوشنبه 11 آبان ساعت 9 و 30 دقیقه صبح و با حضور مهمانان استانی و کشوری و همچنین پخش این برنامه از سیمای مرکز استان در سالن ورزشی شهر موسیان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: از عموم مردم همیشه در صحنه و با بصیرت دهلران، موسیان و دشت عباس دعوت می شود که در این مراسم شرکت فرمایند.


ارسال نظرات