همزمان با هفته بسیج دانش آموزی، مراسم گرامیداشت شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز در دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۴۰۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ; به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت 36 هزار شهید دانش آموز کشور، مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین فهمیده و بسیج دانش آموزشی به همت حوزه دانش آموزی شهید فهمیده سپاه ناحیه دهلران با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه ، رییس آموزش و پرورش دهلران و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش دهلران برگزار شد.

در این مراسم عبدالکریم محمدی رییس آموزش و پرورش دهلران با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و 36 هزار شهید دانش آموزش اظهار کرد: از جمله بارزترین ویژگی هایی که موجب تأثیرگذاری نقش بسیج در طول دوران دفاع مقدس شد معنویت،آگاهی و بصیرت بسیجیان بود که بی چون و چرا مطیع ولایت بودند و با استقبال از شهادت راه را از نفوذ دشمن به خاک کشور سد کردند.

وی افزود: حجم عظیمی از رزمندگان اسلام را در دوران دفاع مقدس، نوجوانان و جوانانی تشکیل دادند که برای حفظ ارزش‌های اعتقادی و حرکت در مسیر ولایت و خط امام راحل از تمام نیرو و توان خود برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل استفاده کردند .

رییس آموزش و پرورش دهلران با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی همواره اثبات کرده اند که پشت سر نظام مقدس و ولایت گام بر می دارند و هیچ چیزی نمی تواند جوانان و نوجوانان را از طریق ولایت دور نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه دهلران نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی های والای شهید فهمیده اظهار کرد: در وصف جایگاه رفیع و والای شهید فهمیده همین بس که امام راحل درباره این نوجوان شهید فرمودند"رهبر من ان طفل 13 ساله ای است که نارنجک به کمر می بندد و زیر تانک می رود".

وی افزود: جوانان و نوجوانان عاشورا و عاشوراییان را به عنوان الگوی ممتاز حیات دنیوی و اخروی مورد توجه قرار داده و عزت و اقتدار نظام اسلامی را با این فرهنگ درک و حفظ کنند و با حرکت در مسیر ولایت و اهل بیت (ع) این محور را به نحوی مناسب تقویت و توسعه بخشند .

امام جمعه دهلران با اشاره به اینکه از بدو انقلاب دشمن شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران به کار گرفته است که به واسطه اعتماد و اعتقاد ملت، دشمن ناکام مانده است، عنوان کرد: جوانان و نوجوان تعیین کننده سرنوشت کشور هستند و توجه به رشد و بالندگی آنان یک نیاز مهم فردی و اجتماعی است.


ارسال نظرات