شهید سیدنظام جلالی در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی در شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دیده به جهان گشود.
کد خبر: ۸۵۸۹۳۴۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
شهید جلالی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان شهر با موفقیت طی کرد و سال سوم متوسطه بود که درس را رها و قدم در کارزار دیگر گذاشت و وارد سپاه شد.
این شهید بزرگوار دارای اخلاقی نیکو و اسلامی بود و آنچه که در وی شاخص تر بود روح پرتلاطم و سرکش او در جهت آگاهی دادن به افراد جامعه بود به طوریکه با توجه به کم صحبت بودنش، در مواقع مُقتضی با سخنرانی های جذاب باعث ایجاد شور و شعور در جامعه می شد.
تألیف،‌ تدریس،‌ شعر،‌ مداحی، طراحی،‌ خطاطی،‌ فیلمنامه نویسی،‌ تشکیل کلاس عقیدتی،‌ آموزش قرآن،‌ احکام مداحی و ... بخشی از فعالیت های مهم علمی، فرهنگی و هنری شهید جلالی بود.
شهید جلالی از افراد انگشت شماری بود که از سال ۵۶ با وجود سن کم ولی بینش و آگاهی سرشارش بطور مخفی و یا بعضاً آشکار علیه رژیم شاه مبارزه می کرد و سهم بسزایی در روشنفکری دانش آموزان داشت.
وی در جبهه های جنوب و غرب با دشمن های داخلی و خارجی مبارزه کرد تا اینکه به سمت معاون طرح و عملیات لشکر ۱۷ منصوب شد و پس از آن به علت هوش و استعداد سرشاری که داشت اعزام به اولین دوره آموزشی ستاد فرماندهی شد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۹ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در اثر اصابت ترکش به فیض شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید:
آرزوی من شناخت قرآن و اسلام و شناساندن اسلام به جوامع، صدور انقلاب اسلامی و پاسداری از انقلاب اسلامی است، نباید منتظر باشیم که مرگ ما فرا رسد بلکه باید به سراغ مرگ برویم، مگر انسان یکبار بیشتر می‌میرد پس چه بهتر که آن یکبار هم انتخابی و در راه الله باشد.
از شما امت شهید پرور میخواهم که روحانیت را یاری کنید که ما هرچه داریم بعد از خدا از این قشر محترم داریم که نمونه بارز و شاهد آن همین انقلاب خودمان است که با رهبریت قاطع روحانیت گرامی توانست بر رژیم وابسته به استکبار جهانی پیروز گردد و با رهبریت و هدایت روحانیت بود که توانسته‌ایم بعداز پیروزی انقلاب در مقابل کلیه توطئه‌های منافقین توده‌ای بنی صدر و عمال ابرقدرتها در داخل انقلاب را حفظ کنیم و از روحانیت معظم میخواهم که در بالا بردن سطح آگاهی های سیاسی و مذهبی مردم و صدور انقلاب اسلامی به خارج از کشور بیش از پیش کوشا باشند.
ارسال نظرات