معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان مرکزی گفت: زمانی که یک جوان نسبت به حجاب و عفاف بی‌تفاوت می‌شود و از معنویت و تعهد نسبت به جامعه فاصله می‌گیرد، درواقع راه را برای تسلط دشمن هموار ساخته است و اینجاست که تهاجم فرهنگی در جامعه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۹۳۳۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

رحمت‌الله کرمی معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با اشاره به جایگاه مهم عفاف و حجاب در جامعه گفت: بایستی بپذیریم حریم عفاف و حجاب در جامعه باید جدی گرفته شود و اگر حریم اجتماعی افراد خدشه‌دار شود مانع حرکت درست به سمت افق‌های فرهنگی خواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت حفظ عفاف و حجاب و تأثیر گذاری این موضوع در جامعه بیان کرد: برترین و بهترین را حفظ پاکدامنی، رعایت حجاب است باید توجه داشت دشمن با تخریب افکار عمومی قصد برهم زدن تعادل و آرامش خانواده‌ها را دارد، در این زمینه شاهد تأثیر مخرب ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی درهم‌شکنی بنیان خانواده هستیم  و آسیب‌هایی که به بی بندوباری در جامعه منجر می‌شود نشأت گرفته از این موضوع است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم جامعه تأثیرپذیری از فرهنگ غرب را سریع دنبال می‌کنند، اظهار کرد: نادیده گرفتن فرهنگ عفاف و حجاب یک نگاه فرهنگی مخرب است و هجوم این فکر نادرست در بین آحاد جامعه می‌تواند به انقلاب اسلامی ضربه اساسی وارد کند و انسان را از انتخاب مسیر درست باز دارد و در کنار تقید و تعصب اسلامی بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی را در جامعه حکم فرما سازد.

رسانه‌های غربی جوانان را نسبت به فرهنگ اسلام بی‌اعتماد می‌کنند

وی در ادامه افزود: فتنه انگیزی دشمن در فرهنگ اسلامی فعالیت نهاد‌های تأثیرگذار در امر ترویج عفاف و حجاب را کمرنگ می‌کند و به نحوی  درترغیب مردم به استفاده از رسانه و برنامه‌های ضد فرهنگی طوری به ایفای نقش می‌پردازد که مردم و جامعه را نسبت به  مهم بودن موضوع امربه معروف و نهی از منکر دچار بی‌اعتمادی کرده و اهمیت عفاف و حجاب زن که سرمایه اصلی عفت و حیا است را به بی‌تفاوتی می‌کشد و از مسیر اصلی دور می‌سازد.

کرمی عنوان کرد: وظیفه عموم مردم و همه دستگا‌های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی آگاهی بخشی و حفظ ارزش‌های والای زنان در جامعه است، در طول تاریخ حجاب مانع  فساد و تباهی زن بوده و هرجامعه‌ای که از حجاب فاصله گرفته خود به خود پاکدامنی از آن رخت بربسته است.

وی بیان کرد: دشمن بر این باور است با غلبه بر ملت ایران بتواند ایمان و تقید جوان و مردم ایران را دچار لغزش کند و برنامه‌های بلند مدتی در نظر دارد تا مانع از رشد جوان ایرانی شود، زمانی که یک جوان غرق در شهوت، فساد و تباهی می‌شود از شور، معنویت، تقید و تعهد نسبت به جامعه فاصله گرفته و از این طریق دشمنان تمام هستی آن کشور را احاطه می‌کنند  و اینجاست که تهاجم فرهنگی در جامعه آغاز می‌شود و بیداد می‌کند.

ایمان و تقوا؛ راهکار مقابله با فرهنگ بدحجابی

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان با اشاره به معزل تهاجم فرهنگی به عنوان نفوذ دشمن در باور‌ها و اعتقادات مردم، اظهار کرد: برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آسیب‌های ناشی از آن برنامه و استراتژی قوی نیازمند است و با اتکا به خداوند و تأسی از سیره معصومین(ع) باید خود را به سلاح ایمان و تقوا مجهز کنیم  تا بتوان در مقابل این حرکت شیطانی محکم و استوار ایستادگی کرد، همه مردم  و دستگاه‌های دولتی می‌بایستی با همکاری یکدیگر توجه به ارزش‌ها و موازین اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند .

کرمی در پایان با بیان اینکه رعایت بعضی از ارزش‌ها از سوی مردم در جامعه کمرنگ شده است، افزود: عدم توجه به موضوع حفظ حجاب که حافظ ارزش‌های والای زنان در برابر مردان است به یک معزل تبدیل شده در حالی که اسلام با نگاه منطقی به ارزش‌های جامعه پرداخته و رعایت حجاب را یکی از بهترین و برترین موارد حفظ پاکدامنی برشمرده و بر این موضوع تأکید دارد.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات