مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به ضرورت استانداردسازی کتابخانه های سطح این استان گفت: بیش از 89 هزار نفر در یزد عضو کتابخانه های عمومی هستند.
کد خبر: ۸۵۸۹۳۱۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رقیه دوست‌فاطمی‌ها پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد با بیان اینکه افزایش افرادکتابخوان در استان یزد از جمله ضرورت‌های اداره‌کل نهاد کتابخانه های یزد است، اظهار داشت: آثار مهدی آذر یزدی به 3 هزار و 700 کتابخانه کشور ارسال شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: 113‌باب کتابخانه عمومی در استان یزد در حال ارائه خدمات است، که در مجموع این کتابخانه‌ها بیش از 1 میلیون و 947 هزار نسخه کتاب، برای ارائه به متقاضیان وجود دارد.

دوست‌فاطمی‌ها با اشاره به وجود 27 کتابخانه روستایی در استان یزد افزود: بیش از 89 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه در استان یزد عضو نهاد کتابخانه های عمومی استان هستند، که 8 درصد جمعیت کل استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود قانون پرداخت حداقل، نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی، تصریح کرد: استان یزد در حوزه پرداختی سهم شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان، با جذب بیش از 70 درصد از این سهم ،رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی پرداخت 30 درصد از نیم درصد واریز شده توسط شهرداری‌های تمام شهرها به انجمن کتابخانه‌های استان را از جمله ضرورت‌های درخواستی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در حوزه فرمانداران عنوان کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد همکاری شهرداری‌ها در راستای زیباسازی فضای کتابخانه‌ها، تبلیغات شهری کتابخانه‌های عمومی به‌ویژه در هفته کتاب و تسویه حساب 0.5 درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را از دیگر درخواست های نهاد کتابخانه های عمومی استان، از شهرداری یزد دانست.

دوست فاطمی‌ها خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های کتابخوان در سطح مدارس، استاندارد سازی کتابخانه های عمومی استان یزد و ایجاد پویایی و نشاط در کتابخانه های فعال، از جمله برنامه های در دستور کار اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد است.

 

ارسال نظرات