خبرهای داغ:
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مسابقات استاني رفاقت مهر در استان همدان برگزار شد و تیم‌های برتر با عبور از مراحل سخت و طاقت فرساي اين مسابقات و كسب امتيازات لازم به مرحله کشوری راه یافتند.
کد خبر: ۸۵۸۹۲۸۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مریم پاك‌بين با اشاره به تفکیک مسابقات رفاقت مهر در رده خواهران و برادران اظهار داشت: رشته‌هاي اين دوره از مسابقات شامل اسكان اظطراري، امداد و كمك هاي اوليه، حمل مصدوم و زبان انگليسي بود كه در كانون هاي جوانان روستايي، طلاب و دانشجويي ويژه سنين 18 تا 29 سال با هدف ايجاد زمينه‌هاي دوستي و مهرباني در بين اعضا‏‎ برگزار شد.

وی افزود: شناخت رشد پرورش و هدايت استعدادهاي بالقوه و تقويت انگيزه هاي اعضا، كمك به ارتقاي توانمندهاي علمي معنوي و معرفتي اعضا، ايجاد رقابت سالم و غني‌سازي اوقات فراغت، پرورش روحيه مشاركت جويي، مسئوليت پذيري تعادل و همدلي در بين اعضا از دیگر اهداف این دوره بود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: اين مسابقات با شرکت دو تیم منتخب از خواهران و برادران شهرستان‌های استان و در راستاي حفظ آمادگي و توان اعضاء جوان و آشنايي آنها با تجهيزات به روز و پيشرفته با آيتم‌هاي دشوار و طاقت فرسا برگزار شد.

وی ادامه داد: در مسابقات خواهران در رشته امداد ملایر، در رشته حمل مصدوم همدان، در رشته اسکان اضطراری تیم اعزامی شهرستان بهار و در رشته زبان انگلیسی نیز تیم همدان اول شدند.

پاک‌بین با اشاره به قدرت بدنی و توان تیمی جوانان شرکت کننده در این مسابقات خاطرنشان کرد: در مسابقات برادران نیز در رشته امداد و نجات تویسرکان، در دو رشته حمل مصدوم و اسکان اضطراری تیم شهرستان ملایر و در رشته زبان انگلیسی نیز تیم همدان اول شدند.

وی افزود: در این مسابقات اعضاء جوان با محک زدن علم و آگاهی خود از رشته‌های امدادی، اسكان اضطراري و طراحي اردوگاه، آتل بندی و بانداژ و... توانستند ضمن انجام رقابتی سالم در قالب رشته های مختلف از تجارب دیگران نيز بهره‌مند شوند و کار گروهی و زندگی اردوگاهی را تجربه کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به مفید و حیاتی بودن برگزاری رقابت‌ها و مسابقاتي ازاين قبيل افزود: اجراي اين برنامه ها براي بالا بردن توان اعضاء و تجارب آنها بسیار ارزنده و مثمرالثمرخواهد بود و جوانان این فرصت را پیدا خواهند کرد که توان خود را در عرصه هاي امدادي آزموده و به رفع نقص‌های احتمالی بپردازند تا در زمان مواجهه با سختی ها و حوادث به بهترین شکل ممکن عمل کرده و جان خود و دیگران را از خطرات برهانند.

وی اظهار كرد: استان همدان با برخورداري از جوانان زبده و با تجربه در رشته هاي مختلف امدادی و مسابقات کشوری موفق و موثرعمل کرده و رتبه های برتر را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است تیم‌های اول ذکرشده درهر رشته به مرحله کشوری راه یافته اند و در مسابقات رفاقت مهر کشوری که متعاقباً تاریخ و محل برگزاری آن اعلام می شود شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات