فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: خلیج فارس آیینه تمام نمای ایثار شهید مهدوی و همرزمانش است.
کد خبر: ۸۵۸۹۲۳۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، سردار علی رزمجو ظهر امروز در یادواره شهید مهدوی و شهدای خلیج فارس در دانشگاه آزاد اسلامی جزیره خارگ ضمن ادای احترام به ارواح مطهر شهیدان، امام شهداء و شهدای جزیره استراتژیک خارگ بالاخص شهدای حماسه نبرد مستقیم با آمریکا در اظهار داشت: شهدای خلیج فارس زیباترین غزل‌های دریایی را سرودند و با نثار خون خود مسیر حق و عدالت و عمل به دستورات الهی را انتخاب کردند .

رزمجو گفت: شهیدان به مثابه چراغ‌هایی نورانی، همواره در جامعه پرتوافشانی می‌کنند و شهید مهدوی و همرزمانش روح ارتباط عاشق و معشوق را در آبهای نیلگون خلیج فارس و اطراف جزیره خارگ معنا کردند .

وی تصریح کرد: دلهای عاشق همه این شهیدان مملو از عشق به خدا و معارف قرآنی بود و تاثیر معنوی و عرفانی حضرت امام (ره)، فرزندانی همچون شهدای خلیج فارس در دامان خانواده‌هایی مومن پرورش داد که نردبان ترقی و انسانیت را تا بالاترین افق‌ها پیمودند .

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه با بیان این که مردان الهی در دوران حیات کوتاه دنیایی خود آنچنان درخشش و معنویتی دارند که تاریخ و افکار عمومی داخل و بیرون کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند، ادامه داد: زیباترین نوع دفاع و کارزار با قدرتمندترین دشمنان در اثر جرات، شجاعت و روح عبودیت نشات یافته از توجه قلبی خالصانه به خداوند متعال و توسل به اولیای و انبیای الهی حاصل شد .

رزمجو اظهار داشت: شهید مهدوی و همرزمانش، غروب 16 مهرماه سال 66 حماسه‌ای بی‌نظیر و برگ زرینی در تاریخ جنگ تحمیلی رقم زدند، پهنه خلیج فارس را برای مهمانان ناخوانده بیگانه خصوصا آمریکا ناامن کرده و بر اساس معارف قرآنی با بذل خون خویش، حقیقت آیات جهاد فی سبیل الله را در برابر استکبار جهانی به منصه ظهور رساندند .

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه تاکید کرد: خلیج فارس آیینه تمام نمای ایثار شهید مهدوی و همرزمانش است، همان‌هایی که با تاسی از حماسه حسینی افق‌های تازه‌ای از ایثار و مقاومت پیش روی جهانیان گشودند که تا ابد ماندگار خواهد بود، درس جنگ با آمریکا را به ملت‌های آزاده جهان آموختند و چراغ فروزان ملت‌هایی شدند که فریاد اسلام‌خواهی، آزادی و ظلم‌ستیزی دارند .

وی تصریح نمود: اگر شهید مهدوی و همراهانش در آن زمان با حداقل امکانات در برابر آمریکای جهان‌خوار، جان خویش را فدا نمودند امروز لشکرها نفر شهید مهدوی، مبارکی، شفیعی، گرد و توسلی داریم که با داشتن تجهیزات مدرن متناسب با نوع ماموریت دریایی، آماده دفاع همه‌جانبه از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند .

در ادامه مراسم دکتر قیصری رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر بیان داشت: ریاست عالی دانشگاه آزاد کشور کار فرهنگی با محوریت طرح‌های ماندگار همچون یادواره شهیدان و توسعه تحصیلات تکمیلی را در راس برنامه کاری خود قرار داده که تاکنون استان ما در این موراد وضعیتی قابل قبول داشته است .

قیصری با اشاره به این که پیامبر اسلام اولین شخصی است که واژه شهید را در خصوص کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند به کار برده است، گفت: شهادت عزتی است انتخابی که انسان به سوی آن می‌رود نه این که مثل مرگ به سراغ انسان می آید .

وی تصریح کرد: آشنا نمودن دانشجویان با فرهنگ شهادت، کار فرهنگی ارزشمندی است و در عصر انفجار اطلاعات، رسالت منادیان راستین آزادی و انسانیت، دفاع از فرهنگ ایثار و مقاومت در برابر سلطه و ستم است و هرشهید مشعلی است که بر بلندای قله عزت و افتخار یک ملت نورافشانی می کند.

در پایان یادواره، از خانواده شهدای حماسه نبرد مستقیم با آمریکا شهید مهدوی، مبارکی، توسلی، شفیعی، بیژن گرد و شهید زنده این رخداد ماندگار عبدالکریم مظفری تجلیل شد .

گفتنی است در خلال یادواره، برادر شهید حسین فهمیده به ذکر خاطراتی از شهید پرداخت همچنین حجت الاسلام میرغفاری همراه با پرده‌خوانی، روایتی منحصر به فرد و تاثیرگذار از سالهای حماسه و دفاع و خاطرات رزمندگان و اسرا به نمایش گذاشت .

انتهای پیام/

ارسال نظرات