خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم گفت: همه رفتار و کردار انسان‌ها در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط می‌شود و هیچ گاه به هدر نمی‌رود.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۹۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان عقیدتی سیاسی سپاه در قم اظهار کرد: خداوند برای انسان‌ها پرونده‌ای از حسنات و سیئات قرار داده است و همه رفتار و کردار انسان‌ها در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط می‌شود و هیچ گاه به هدر نمی‌رود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: کارهای شما یک روز نوشته می‌شود و یک روز به شما نشان داده خواهد شد و تنها افرادی این کتاب را ندارند که در هنگام فوت به سن بلوغ نرسیده باشند وگرنه همه انسان‌ها بدون استثناء تمام کارهایشان نوشته می‌شود و یک روز چه خوب باشد و چه بد، گریبان آنها را می‌گیرد.

این مرجع تقلید به آمادگی داشتن برای چنین روزی اشاره کرد و ادامه داد: همه ما باید برای چنین روزی خود را آماده کنیم فرقی ندارد و در این خصوص حضرت علی(ع) می‌فرماید: مجهز باش و آماده جواب دادن باشید چه در این دنیا و چه در آن دنیا زیرا تمرین در این دنیا برای جواب دادن به سئوالات آن دنیا موجب آمادگی شما برای آخرت می‌شود.

وی عنوان کرد: ایمان بر دو قسم است همانگونه امام جواد(ع) فرمود یک ایمان داریم که تا دم مرگ همراه انسان است و نوع دیگر ایمان آن است که حتی در آن دنیا هم به دنبال انسان خواهد بود و اگر می‌خواهید ایمان در همه جا شامل حال شما باشد باید تمام کارهای خود را برای رضای خدا و برای او انجام دهید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بیان کرد: دنیا مقدمه آخرت است و کارهایی انجام دهید که به درد شما در آخرت بخورد و به این پاداش و اجر دنیوی دل نبندید چرا که پاداش اصلی کارهای انسان را باید پروردگار بدهد و خداوند در قرآن کریم فرموده است ‌در این دنیا مزد بگیرید اما خداوند در آخرت پاداش واقعی شما را می‌دهد.

وی تاکید کرد: برای خدا کار کردن توشه آخرت انسان است و برای دنیا کار کردن چیزی جز ضرر و زیان و حسرت در آخرت برای انسان نخواهد داشت پس دقت کنید تا در آن دنیا شرمنده پروردگار نشوید.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر در این دنیا برای مادیات و دریافت حقوق کار می‌کنید عیبی ندارد اما نیت خالص داشته باشید و برای هر کار خود خشنودی و رضای خداوند را در نظر بگیرید که این کار موجب سعادت شما در این دنیا و در آن دنیا خواهد شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها