رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران:

درمان دردهای اقتصادی در خارج از کشور نیست/ حیات تفکرات و تئوری‌های آمریکا در کشور

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، گفت: درمان دردهای اقتصادی ما در خارج از کشور نیست و اگر بخواهیم به همین شیوه ادامه دهیم، باید منتظر ویرانی معیشت مردم باشیم.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۹۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش بسیج،  حسن عباسی در همایشی که در آستانه فرا رسیدن 13 آبان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد با حضور دانشجویان از طیف‌ها و تشکل‌های مختلف برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی در فرهنگ ما ام‌افساد نامیده می‌شوند، اظهار داشت: منظور از ام‌الفساد، کشوری است که اساس آن بر اقدامات تروریستی است.

وی عنوان کرد: همچنین کشوری که اهل و درگیر ربا باشد و اقتصاد ربوی، پایه و اساس آن را تشکیل داده باشد، از آنجا که اساس کار اقتصادی او دشمنی با خداست، آن کشور از نظر اقتصادی نیز ام‌الفساد است.

رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: مسئله مخالفت مردم ایران با ایالات متحده نیز مخالفت با علم و تکنولوژی نیست بلکه مخالفت با جنگ است زیرا آمریکا در تاریخ کشور خود، یک روز بدون جنگ نداشته است.

وی در مورد مسائل اقتصادی در دنیا به ویژه آمریکا نیز خاطر نشان کرد: بارها عنوان شده که مثلا آمریکا 19 تریلیون دلار بدهکار است اما مشخص نیست این بدهی به چه کسی است و واقعیت این است که این کشور دلار بدون پشتوانه چاپ کرده است.

عباسی بیان کرد: بزرگان علم اقتصاد غرب اعتراف کرده‌اند که علم اقتصاد دنیا سقوط آزاد کرده و دیگر نمی‌تواند برای مردم چاره‌ساز باشد ضمن اینکه پایه و اساس زندگی اجتماعی نیز بر اساس اقتصاد گذاشته شده و این امر آینده زندگی اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند و لازم است در علوم انسانی برای این مشکل الگو و طرح داشته باشیم و برخی روش‌های منسوخ و قدیمی را کنار بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای تحول در حوزه علوم انسانی باید از ورود و نفوذ فرهنگ و تمدن آمریکایی به انقلاب اسلامی جلوگیری کنیم و در حوزه اقتصاد نیز گزینه‌های اقتصاد اسلامی را جایگزین و احیا کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه در کشور اسلامی ما برای اینکه بتوانیم صدور موفق انقلاب را داشته باشیم، باید اصل و اساس اقتصاد را نیز اصلاح کنیم، تصریح کرد: اساس و ساز و کار بانک در کشور ما غلط است و بر اساس ربا و سودخواری یهودیان شکل گرفته و اساس زندگی مردم را آلوده کرده است.

وی با اذعان به اینکه اساس بورس نیز بر قمار گذاشته شده است، عنوان کرد: بور‌س‌بازها در وال‌استریت و بسیاری مناطق دیگر، خود را گمبر یا قمارباز می‌خوانند.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه چهار وزیر نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و اعلام کردند که در 20 ماه، 180 هزار میلیارد تومان در قماری به اسم بورس از جیب مردم پرید، بیان کرد: باید پایه‌های دانشکده‌های علوم اقتصادی به لرزه در بیاید که 180 هزار میلیارد تومان از پول این مردم در بورس دود شد و به هوا رفت اما می‌بینیم که کسی به تئوری‌های اقتصادی و بورس ایرادی نمی‌گیرد و همه تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازند.

وی با بیان اینکه تئوری‌های لیبرال‌های غرب، پدر کشور را درآورده است، عنوان کرد: از بین رفتن 180 هزار میلیارد تومان از پول مردم یعنی 60 برابر 3هزار میلیاردی که اختلاس شد و هیچکدام از اساتید علوم انسانی صدایشان در این واقعه درنیامد و باید پرسید که آیا این پولی که از کیسه مردم در بورس پرید، ربطی به تحریم داشت؟

عباسی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما علم منحط اقتصاد غربی مانند بانک، بورس، اوراق قرضه که خود عالمان علم اقتصاد غربی، معترف به افول و سقوط آن هستند را به ایران آورده‌ایم و آن را اجرا کرده‌ایم و امروز مسئله بیمه، تامین اجتماعی، مدیریت مشاع بورس و .... تبدیل به دموکراسی تملک املاک شد و این مدل غلط که در انگلیس، آمریکا و اسپانیا اجرا شد و اقتصاد آنها را به هم ریخت، در کشور ما نیز اجرا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلاس‌های بابک زنجانی تصریح کرد: کسی نیست که با بابک زنجانی عکس یادگاری نداشته باشد اما هیچکس از او نپرسید که این فرد طی 10 سال، این درآمد را از کجا آورده و فقط چون آدم پولداری بوده، همه با او عکس یادگاری گرفته و هدایای ویژه و تندیس به او داده‌اند.

عباسی با اشاره به اشکالات بسیاری که برنامه‌های اقتصادی در کشور ما وارد است، ادامه داد: چرا وقتی قرار است راجع به اقتصاد صحبت کنیم، ارکان دولت به لرزه در می‌آید و از حضور خبرگزاری‌ها و انعکاس مطالب آنها جلوگیری می‌شود و چرا در این دولت، همه تریبون‌ها یک طرفه است.

وی تصریح کرد: فساد موجود در جامعه ما، حاصل تئوری‌های لیبرالی است که به نام اسلام و مردم تمام می‌شود در حالی که اگر بخواهیم الگوی ایرانی اسلامی اقتصاد داشته باشیم و بخواهیم از دستورات قرآنی استفاده کنیم، باید به جای بانک و بورس و بیمه، وزارت زکات ایجاد کنیم.

عباسی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد، نباید داشته‌های خود از قرآن و انقلاب را کنار بگذاریم و الگوهای غربی را جایگزین کنیم زیرا این الگوها در غرب شکست خورده‌اند و الگوی شکست‌خورده نباید در کشور ما اجرا شود.

وی تصریح کرد: اگر اجازه دهیم که اقتصاد فعلی با تاثیرگیری از شرایط بین‌المللی کشور به همین شکل فعلی پیش برود، باید منتظر ویرانی معیشت مردم باشیم.

عباسی خاطر نشان کرد: درمان دردهای ما خارج از کشور نیست بلکه در داخل کشور است و این در حالی است که وقتی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردیم و رابطه دیپلماتیک با آمریکا را از ایران ریشه‌کن کردیم، نتوانستیم ریشه تفکرات و تئوری‌های آمریکا را ریشه‌کن کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار