شرکت کانادایی طرف قرارداد خط لوله انتقال نفت کانادا-آمریکا از مقامات آمریکایی خواست تا این پروژه‌ 8 میلیارد دلاری را متوقف کند.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۷۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش بسیج، به نقل از رویترز، شرکت کانادایی طرف قرار آمریکا در اجرای خط لوله انتقال نفت «کی استون» کانادا به آمریکا از مقامات آمریکایی خواست ادامه مطالعه برای اجرای این خط لوله را به حالت تعلیق درآورند.

این شرکت بروز اختلافات جدی بین صنعت نفت و فعالین حفاظت از محیط زیست را دلیل این درخواست اعلام کرده است.

به نظر می رسد با توجه به دیدگاه های موجود برای تمرکز بر حفاظت از محیط زیست در نگاه رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، سرنوشت این پروژه به دستان رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد افتاد.

هیلاری کلینتون به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور اعلام کرده است که با اجرای این پروژه مخالفت خواهد کرد، این در حالی است که برخی نامزدهای احتمالی جمهوری خواه نیز از حمایت خود نسبت به این پروژه با هدف کاهش وابستگی این کشور به نفت خاورمیانه خبر داده‌اند.

ارزش اجرای این پروژه 8 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

این خط لوله 2 هزار کیلومتری قرار بود روزانه 830 هزار بشکه نفت کانادا را به نبراسکای آمریکا منتقل کند.

فعالان حفاظت محیط زیست از رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا به هر شکل اجرای این پروژه را متوقف کند.

یکی دیگر از چالش های اجرای این پروژه کاهش شدید قیمت نفت است چرا که وقتی درباره اجرای این پروژه در سال 2008 تصمیم گیری شد قیمت نفت حدود 150 دلار در هر بشکه بود اما در حال حاضر قیمت نفت در بازار جهانی به زیر 50 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

از سوی دیگر اجرای این پروژه انتقال نفت بین کانادا و آمریکا موانع قانونی متعدد دیگری نیز دارد.

در حال حاضر صنعت  تولید نفت کانادا بر اثر کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و هزینه های بالای تولید آسیب دیده و این اقدام می‌تواند ضربه به شرکت‌هایی که امید به عرضه نفت در آمریکا را داشتند، تشدید کند.

دولت آمریکا خواستار آن شده است تا رئیس جمهور این کشور پیش از ترک کاخ سفید در ماه نوامبر سال‌آینده، نسبت به اجرا یا لغو این پروژه تصمیم گیری کند و به نظر می رسد طرف های کانادایی با داشتن نگرانی نسبت به این مسئله خواستار توقف مطالعه بر این پروژه نفتی شده اند.

توقف مطالعه این پروژه به عنوان یک پیروزی بزرگ برای فعالان محیط زیست در آمریکا محسوب می شود چرا که به اعتقاد این افراد به دلیل شرایط خاص تولید نفت در کانادا، این پروژه منجر به تولید حجم بالایی از دی اکسید کربن خواهد شد.

ارسال نظرات