مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان با بيان اين‌كه 13آبان روز استكبارستيزي ملت بزرگ ايران اسلامي و روزي ماندگار در تاريخ شكوهمند انقلاب اسلامي است، گفت: اين روز ملي در تاريخ انقلاب اسلامي همواره نقطه عطفي براي تقابل حق و باطل و زميه‌ساز افتخار ايران اسلامي بوده است.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۳۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، 13 آبان هرسال يادآور حوادث مهمي است كه در شكل گيري، مقاوم سازي و تداوم انقلاب اسلامي و شكست توطئه هاي پياپي آمريكا به عنوان نماد امپرياليسم جهاني و نظام سلطه گر و تماميت خواه جهاني نقش اساسي داشته است.


تبعيد امام خميني(ره) به تركيه در 13آبان 1343، كشتار دانش آموزان در 13آبان 1357 در دانشگاه تهران كه روز دانش آموز نام گرفت و تسخير لانه جاسوسي در 13آبان 1358، 3رويداد تاريخي است كه نميتوان هيچ يك را ازنظر اهميت نسبت به ديگري مهمتر دانست، چراكه هريك در دوره وقوع تأثيرويژه خود را بر جريانهاي حاكم بر كشور داشته و شرايط را به شكل مؤثري تغيير داده است.


اهداف راهپيمايي 13آبان
مسئول بسيج جامعه زنان كردستان در سخانی اظهاركرد: تأكيد بر نقش امام خميني(ره) و خلف صالح ايشان در روشنگري عليه استكبار جهاني، ايستادگي در برابر زيادهخواهي مستكبران، بصيرت افزايي، حضور دانشآموزان در صحنه، بهرهگيري از يوم الله 13آبان براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و نمايش استقامت ملي براي تهديدزدايي را از اهداف برپايي راهپيمايي روز 13آبان اعلام كرد.


ناهيد منصوري گفت: رويدادهاي تاريخي روز 13آبان و بهويژه تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 1358 حركت اساسي اي در مسير نفي سلطه دشمنان و صيانت از استقلال ايران اسلامي است.


وي رشادت هاي دانش آموزان و دانشجويان در رويدادهاي تاريخي اين روز بزرگ در سالهاي نخست انقلاب اسلامي را حركتي روشنگرانه عنوان كرد و افزود: آنها با تلاش خود به انقلاب اسلامي و استقلال ميهنمان اصالت بخشيدند.


حضور پرشور جوانان
مسئول بسيج جامعه زنان كردستان به حضور پرشور جوانان اين مرز و بوم در همه صحنه هاي ملي و ديني اشاره كرد و ادامه داد: وجود جوانان مؤمن و متعهد بزرگترين افتخار براي انقلاب اسلامي است.


منصوري با بيان اينكه 13آبان روز استكبارستيزي ملت بزرگ ايران اسلامي و روزي ماندگار در تاريخ شكوهمند انقلاب اسلامي است، عنوان كرد: اين روز ملي در تاريخ انقلاب اسلامي همواره نقطه عطفي براي تقابل حق و باطل و زمينه ساز افتخار ايران اسلامي بوده است.

وي با بيان اينكه 13آبان روز تاريخي، سرنوشت ساز و افتخارآفريني دانش آموزان و دانشجويان ايران اسلامي نيز به شمار ميرود، ادامه داد: دانشجويان پيرو خط امام(ره) با تسخير لانه جاسوسي آمريكا بار ديگر حمايت و پشتيباني خود را از نظام مقدس جمهوري اسلامي به جهانيان نشان دادند.


منصوري رويدادهاي 13آبان را وقايعي تأثيرگذار و تعيينكننده در جريان و بستر تاريخي انقلاب جمهوري اسلامي عنوان كرد و افزود: اين حوادث نظام اسلاميمان را درمقابل توطئه هاي دشمنان بيمه كرده است.


3رويداد تاريخي
مسئول بسيج جامعه زنان كردستان با اشاره به 3رويداد تاريخي و تأثيرگذار اين روز در پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: در 13آبان 1343 مأموران رژيم ستمشاهي حضرت امام خميني(ره) را در قم دستگير و به دستور آمريكا، به تركيه تبعيد كردند.

منصوري افزود: در 13آبان 1357 نيز دانش آموزان تهراني در اعتراض به دخالتهاي آمريكا در ايران، راهپيمايي باشكوهي برگزار كردند، اما دژخيمان رژيم ستمشاهي به آنها يورش بردند و آنها را به خاك و خون كشيدند.


وي ادامه داد: در 13آبان 1358 نيز دانشجويان مسلمان پيرو خط امام(ره) لانه جاسوسي آمريكا را در تهران تسخير كردند و جاسوسان آمريكايي را به گروگان گرفتند.


منصوري عنوان كرد: اين 3رويداد مهم در تاريخ كشور هريك در شكل دادن به حركت انقلاب اسلامي نقش ويژهاي ايفا كردند و هويت هر3رويداد، مبارزه با استكبار و عوامل آن است و به همين دليل روز ملي مبارزه با استكبار ناميده شده است.


مبارزه با مدعيان دروغين
مسئول بسيج جامعه زنان كردستان گفت: 13آبان روز مبارزه با مستكبران و زورگوياني است كه در ظاهر شعار دموكراسي و حقوق بشر سرمي دهند، اما در عمل ارزشي براي اين ادعاها قائل نيستند و در سراسر جهان دست به جناياتي ميزنند كه لكه ننگي بر دامان آنهاست.


منصوري با بيان اينكه 13آبان از روزهاي فراموش نشدني در تاريخ پرفراز و نشيب انقلاب اسلامي ملت ايران، به رهبري بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) است و هرگز فراموش نمي شود، اظهاركرد: حضور گسترده مردم در راهپيمايي اين روز نمايش اقتدار و همراهي مردم با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با سلطه طلبي و جنايت قدرتهاي بزرگ از جمله آمريكاي جهانخوار است.


وي با بيان اينكه 13آبان ماه روزي است كه عظمت آمريكا در چشم جهانيان خوار و خفيف شد، عنوان كرد: آمريكاي جنايتكار در اوج ابهت و اقتدار خود در اين روز از جوانان به ويژه دانشآموزان غيرمسلحي شكست خورد كه فقط با اتكا به خدا و پيروي از ولايت فقيه به مبارزه با استكبار جهاني برخاسته بودند.


منصوري ادامه داد: به بركت ايثار و شهادت طلبي جوانان و نوجوانان شهيد سرزمين مان، هيمنه آمريكا شكست و اين اسوههاي ايثار الگوي استقرار عزت و سربلندي مسلمانان در سراسر جهان شدند.


وي با بيان اينكه امروز دشمن براي جبران شكستهاي خود از جوانان ايراني تهاجم فرهنگي را جانشين تهاجم نظامي كرده است، تأكيد كرد: دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگي خود به جاي سينه جوانان، ايمان، اعتقادات و باورهاي ديني آنان را نشانه گرفته است.


منصوري عنوان كرد: جوانان اين مرز و بوم مانند پدران خود با هوشياري، تقويت روحيه ولايتمداري و درك صحيح از منويات رهبرمعظم انقلاب اسلامي بار ديگر استكبارجهاني را در عرصه هاي مختلف با شكست تحقيرآميز مواجه ميكنند.


اين مسئول اضافه كرد: در13آبان مصاديق استكبارستيزي، وحدت كلمه، انسجام ملي، همبستگي اسلامي، رعايت شئونات اسلامي، تلاش براي تحقق آرمانهاي نظام اسلامي و در مسير علمي و فرهنگي قرارگرفتن نمود عيني مييابد.

ارسال نظرات