کمیسیون مشترک ایران وصربستان برگزار می شود

در دیدار وزیر صنعت، معدن وتجارت با معاون نخست وزیر و وزیر تجارت ، گردشگری و مخابرات صربستان بر برگزاری کمیسیون مشترک در آینده نزدیک بمنظور توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۸۵۸۹۰۲۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
به گزارش بسیج، محمد رضا نعمت زاده در این دیدار افزود : ظرفیتهای دو کشور جمهوری اسلامی  ایران و جمهوری صربستان بیش از وضعیت موجود اعلام شده است لذا با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی وتجاری می توان به برررسیی راه کارهای توسعه اقتصادی و تجاری پرداخته شود.

وی افزود: می بایست با تدوین برنامه های بلند مدت به همکارهای خود عمق بخشیده  تا تمامی ظرفیتهای صنعتی ، تجاری و بازرگانی شناسانده و معرفی شده و در مورد آنها تصمیم گیری کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیتهای زیادی در حوزه منابع طبیعی ؛معادن ؛ هیدرو کربن ها همچنین نیروی انسانی جوان متخصص است  ، گفت: جمهوری صربستان با لحاظ این مواردمی تواند همکاری های گسترده با جمهوری اسلامی ایران را کلید بزند.
برپایه این گزارش ؛ « آقای راسیم لیانیچ » در این دیدار ضمن ابراز خرسندی بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ، گفت: ایران و صربستان  از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار می باشند لذا توسعه روابط میان این دو کشور می توند اثرات و فواید مطلوبی به همراه داشته باشد.
معاون نخست وزیر و وزیر تجارت ، گردشگری و مخابرات کشور و فرستاده رییس جمهورصربستان در ادامه یادآور شد : برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری میان این و صربستان می تواند نقطه عطفی در توسعه روابط در سایر عرصه ها نیز باشد.
به گفته راسیم لیانیچ ؛ افتتاح نمایندگی  منطقه تجاری جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در بهبود روابط اقتصادی ایران و صربستان اثر بخش می باشد.
وی تاکید کرد : تعمیق روابط دوستی صربستان با ایران از طریق توسعه و بهبود روابط اقتصادی وتجار محقق می شود.

منبع:صنعت،معدن و تجارت

ارسال نظرات