فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در نسل جوان می شود.
کد خبر: ۸۵۸۸۹۹۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بیژن زندیه در جلسه انجمن کتابخانه های عومی بیجار اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی وضعیت کتابخوانی در کشور را نامطلوب خواند و گفت: باید با اجرای برنامه های اثرگذار و کاربردی به مرحله ای برسیم که کتاب به عنوان یکی از نیازهای ضروری در سبد خانوار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر گونه هزینه‌کرد در حوزه مربوط به کتاب و کتابخوانی، سرمایه‌گذاری اثربخش است، افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اقدامات فرهنگی، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه و به ویژه در میان جوانان تقویت کرد.

فرماندار بیجار تصریح کرد: جامعه‌ای پویا و موفق است که فرهنگ کتابخوانی در آن رواج داشته باشد، چرا که توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دروازه‌ای برای پیشرفت جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در دوران کودکی در فرد نهادینه شود، گفت: شخصیت فرد در این دوران شکل می گیرد و باید فرهنگ ناب کتابخوانی را در زمان کودکی به فرزندان آموزش داد.

زندیه خواستار حمایت ادارات و سازمان ها از کتابخانه های عمومی شد و گفت: شهرداری باید مطابق قانون معوقات خود را به این نهاد فرهنگی بپردازد و اهمال کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

فرماندار بیجار اظهار کرد: زمینه سازی برای ترویج فرهنگ مطالعه به ارتقای سطح آگاهی و بصیرت عمومی منجر می شود و در نهایت توسعه فرهنگی بیشتر را برای کشور به ارمغان می آورد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بیجار نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه عنوان کرد: مسئولان باید از این نهاد فرهنگی بیشتر حمایت کنند.

بهمن رستم زاده بیان کرد: متاسفانه شهرداری بیجار 10 ماه است که نیم درصد را به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان واریز نکرده است و این امر جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به نامگذاری کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: همه باید در راستای تحقق این شعار محوری گام برداریم.

وی اضافه کرد: شهرستان بیجار در حال حاضر دارای 6 کتابخانه عمومی نهادی و 4 کتابخانه عمومی مشارکتی با 3 هزار عضو فعال است.

ارسال نظرات