برگزاری مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در سنندج

مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» با شرکت ۸۰ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در کانون مجمع قرآن سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۹۷۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» (۱۱ آبان) با شرکت ۸۰ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در کانون مجمع قرآن سنندج برگزار شد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستاندر این دوره از مسابقات گفت: مرحله استانی دهمین جشنواره بزرگ قرآنی مدهامّتان با حضور 80 نفر از برگزیدگان مرحله استانی از شهرستان های بیجار، قروه، کامیاران، سقز، مریوان، مریوان، دیواندره و سنندجبرگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقاتدر هفت رشته قرآنی برگزار می شود، افزود: قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز رشته های این مسابقات به شمار می رود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت:شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

گلباغی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن را از دیگر اهداف این مسابقات اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه اعضای کانون های مساجد است، اظهار داشت: ما به خاطر اینکه جمعی دیگر از پرورش یافتگان محراب و مسجد بالا بیایند از شرکت نخبگان قرآنی در این مسابقات جلوگیری می کنیم و به دنبال شناسایی و کشف استعدادهای جدید قرآنی هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال شرایطی فراهم شده است که خواهران عضو کانون های مساجد در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کنند، اذعان کرد: برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رده سنی بالای 18سال، فقط در رشته ی حفظ ۱۰ جزء،۲۰ جزء و کل قرآن کریم و بر اساس آیین نامه رشته حفظ کل دهمین جشنواره قرآن (مدهامّتان) مورد انتظار است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه به صورت کتبی و در مرحله استانی برگزار می شود، ادامه داد: این رشته مرحله کشوری ندارد و شرکت کننده همزمان با ۲۹ آبان در مرکز استان با هم به رقابت می پردازند.

گلباغی همچنین گفت: مرحله کشوری جشنواره قرآن در رشته های قرائت، حفظ(10، 20و 30جزء)، اذان، ترتیل و تفسیر فقط در رده سنی بالای 18 سال برگزار می شود و منتخبین مرحله استانی همزمان با پنجم و ششم آذر با برگزیدگان سایر استان ها در اصفهان با هم رقابت می کنند.


ارسال نظرات