بیانیه ماموستایان و مدرسین مریوان به مناسبت 13 آبان

ماموستایان و روحانیون و مدرسین شهرستان مریوان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان از آحاد مردم مریوان برای شرکت پرشور در راهپیمایی این روز و اعلام انزجار از استکبار جهانی و ایادی آن دعوت کرد.
کد خبر: ۸۵۸۸۸۱۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در بیانیه روحانیون و مدرسین شهرستان مریوان پیرامون حماسه 13 آبان آمده است:

بسمه الشهدا و صدقین
سیزه آبان ماه از جمله روزهای پر فروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می توان در برابر هر طاغوتی هر چند خودش را قدرتمند نشان می دهد ایستاد. در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت ایزدمنان می توان، استعمار را به خاک مذلت افکند. در سیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق کشان و ستم کیشان که به مظلومان امینت و آسایش نمی دهند، می توان باز گرفت. حماسه ی سیزده آن ثابت کرد که همه ی قدرت های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است. در سیزده آبان، مردم ایران خود را باورکردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده ای کج اندیش و کوته فکر هم چون کوهی استوار است،«کاهی» بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد.


روز سیزده آبان، روز شگفتی است. روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیروخط امام(ره) روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است دانش آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند 15 سال بعد غیور مردانی در این خاک شدند که ظلم و بیداد شوریدند. آنان درس را نه در پشت نیمکت های چوبی کلاس و برتخته سیاه آن که برصفحه سپید پیشانی مردمان زجر کشیده در کوچه و بازار آموختند. آنان خود را مجزا از جریان انقلاب نمی دانستند آن روزها همه از پیر و جوان، زن و مرد و کودک در اعتصاب و راهپیمایی شرکت می کردند. امام (ره) خود در رأس مبارزه قرار می گیرد نه اینکه خود گوشه نشینی اختیار کرده مردم را به مبارزه فرخواند. امام گام اول مبارزه را بر می دارد و بر آمریکا، اسرائیل و رژیم پهلوی که دست نشانده اولی و حامی دومی است فریاد می زند و خود رنج تبعید را شجاعانه تحمل می کند.
در سایه این تعالیم است که نوجوان روزهای انقلاب، دانش آموز روزهای پرشور مبارزه و حماسه، از راهپیمایی ها، مبارزات و شعارها بیش از درس های مدرسه، تعلیم یافته و برای فراگیری بیشتر در روز 13 آبان 57 مدارس را به تعطیلی می کشاند و راهی دانشگاه تهران می شود. در آن روز دانش آموز مسلمان ایرانی در خون خود وضو گرفت و به امام خود اقتدا کرد و در قیام نماز تنها خدا را بزرگ و لایق بزرگی خواند و نمازش را رو در رو روی معبود و در بهشت او سلام داد.


ما جامعه روحانیت و مدرسین مریوان در سال دولت و ملت و همدلی و همزبانی ضمن اعلام انزجار از سیاست های پلید آمریکا و اسرائیل غاصب با آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی تجدید میثاق مینمائیم و عامه مردم را به حضور پر شور در راهپیمایی 13 آبان دعوت مینماید.


ائمه جمعه و جماعت منطقه مریوان

امام جمعه و شورای روحانیت

طلاب و مدرسین حوزه های علمیه منطقه مریوان

پایگاه بسیج طلاب؛ مرکز بزرگ اسلامی مریوان

ارسال نظرات
آخرین اخبار