خبرگزاری بسیج: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با هنرمند قرآنی و یکی از مبتکران هنر نگارگری پشت شیشه دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۹۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛   مهدی ابوالحسنی در دیدار با استاد  یدالله احمر رضایی، گفت: آثار این هنرمند که با ابتکاری جدید و محتوای قرآنی خلق شده، در نوع خود کم نظیر است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری مصمم است تا برای ترویج این هنر قرآنی، حمایت های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: حضور استاد  یدالله احمر رضایی در شهرستان ری فرصت مناسبی برای آموزش نگارگری و خوشنویسی قرآنی روی آیینه است و کار آموزش این هنر از نیمه دوم آبان ماه جاری (روزهای چهارشنبه) در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی آغاز خواهد شد.

استاد یدالله احمررضایی یکی از مبتکران هنر نگارگری پشت شیشه است. وی در سال 1336 در خانواده ای هنرمند در تهران دیده به جهان گشود و پس از اخذ دیپلم با شرکت در کلاسهای انجمن خوشنویسان در مدت 10سال موفق به دریافت مدارک عالیه در خط نسعلیق و خط ثلث شد. همچنین در این مدت به فراگیری اصول منبت کاری و معرق منبت پرداخت و در نهایت موفق به دریافت مدارک معرق کاری، منبت و معرق، مشبک کاری، نازک کاری و نقش برجسته از سازمان میراث فرهنگی شد.

وی در این روش، آیات و عبارات قرآنی را پشت آئینه منتقل کرده و با هنر خود جلوه های زیبایی از کلام وحی را به تصویر می کشد.

 

 

ارسال نظرات