مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از فعالیت 70 کانون فرهنگی تبلیغی و 350 موسسه ی قرآنی شهری و روستایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۸۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان ضمن تسلیت ایام ماه محرم به فرا رسیدن روز 13 آبان اشاره کرد و با گرامیداشت این ایام گفت: نقش 13 آبان در شکل گیری و شکل دهی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام آزادی خواه در ادامه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد کاملا انقلابی است و طبق اساسنامه ای مدون برنامه های فرهنگی و قرآنی را جزء ماموریت خود قرار داده است.

وی افزود: این سازمان برنامه های مدون خود را در چند حوزه جامع از جمله؛ حوزه آموزش و پژوهش قرآنی در قالب دارالقران کریم ، حوزه ی ایجاد بسترهای فرهنگی مبتنی بر آموزه های اصیل دینی، حوزه ی ارتباط وسیع با دیگر سازمانها و نهادهای فرهنگی با ایجاد روحیه تعاملی و فرهنگی، حوزه تشکیل جبهه ی فرهنگی انقلاب در راستای آموزه های اساسی دینی، ساماندهی هیئت های حسینی و موسسات و مراکز قرآنی، شبکه مبلغین؛ انجام می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه خاطر نشان کرد: بالغ بر 600 هیئت با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند و 2 هزار و 200 مسجد در استان با استفاده ی حداکثری از ظرفیت های ماموستاهای اهل سنت مشغول فعالیت می باشند.

وی همچنین به فعالیت 70 کانون فرهنگی تبلیغی در استان، 350 موسسه ی قرآنی شهری و روستایی، ثبت نام 500 نفر از برادران و خواهران حوزوی در سامانه تخصصی سجام سامانه اعزام مبلغ و مبلغه و فعالیت 351 نفر از مبلغه و مبلغین در ایام دهه محرم در استان اشاره کرد و افزود: 5 همایش با موضوع محرم و برنامه های عاشورا در این ایام در استان برگزار شده است.

حجت الاسلام آزادی خواه در بخش دیگری از سخنان خود به به برنامه های آینده سازمان تبلیغات اسلامی کردستان اشاره کرد و گفت: توسعه ی برنامه های قرآنی به لحاظ کمی و کیفی در قالب خانه های قرآنی شهری و روستایی، استفاده ی حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های ماموستاهای بومی استان، برنامه ریزی سالانه ؛ 5 ساله و بلند مدت با نگاه بومی ، برگزاری همایش منادیان وحدت با رویکرد جدید و استانی و با بهره گیری از آثار جوانان بومی استان ، سرمایه گذاری و کیفی بخشی به همایش ها و گفتمان های دینی در حوزه ی دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش از جمله ی این برنامه ها می باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ ساماندهی خدمات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی به روستاهای دورافتاده از طریق اعزام روحانی مستقر و از طریق طرح هجرت را از دیگر برنامه های این سازمان در آینده عنوان کرد.

ارسال نظرات