خبرگزاری بسیج: امام جمعه شهرری با بیان اینکه تصویب برجام پایان و فرجام کار نیست، گفت: دشمنی با آمریکا تمام‌شدنی نیست.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۸۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی با اشاره به طی شدن مراحل قانونی برجام، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کردند، اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم مسئله بعد از برجام است.

 رهبری از ابتدای سال تاکنون 70 بار بر مسئله نفوذ آمریکا اشاره کرده‌اند

امام جمعه شهرری افزود: رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 70 بار بر مسئله نفوذ آمریکا اشاره کرده‌اند. آمریکا به‌ دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است. حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی بر توجه به پنج نکته مهّم تاکید کرد:

اوّلین نکته مهّم این که: حضرت آقا بارها و بارها از ابتدای سال 94 تا بیست و دوم مهر ماه سال جاری در دیدار نخبگان جوان بیش از 70 بار بر مسئله نفوذ امریکا اشاره کردند و اظهار داشتند: امریکا دنبال نفوذ است، هم نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هم به دنبال نفوذ امنیتی است و مردم نباید از مسئله نفوذ و حرکات دشمن غافل باشند که دشمن زخم خورده و کینه توز است و بنا نیست که به آسانی دست از سر ما بردارد.

نکته دوم: پس از برجام باید به آن فکر بکنیم، خیال نکنیم دیگر برجام تأیید شد امریکا دست از ما برمی دارد اینطور نیست، بلکه در داخل دنبال نفوذ است و در عرصه خارجی برمحاصره کردن ملّت ایران تلاش می کند. شما ببینید سوریه شرایطی را دارد که به پیروزی نزدیک می شود و دشمنان خودش را عقب می راند در همین چند روز قبل امریکا 50 تُن سلاح برای داعش به سوریه فرستاد در عراق و بحرین و یمن هم همین گونه است این ها دنبال نفوذ در کشورها هستند تا آنها را در محاصره قرار بدهند ، کی آمریکا دست از دشمنی اش برداشته و تمام تلاشش این است که محاصره علیه ایران را تنگ تر کند.

نکته سوم: این است که هم دولت و هم ملّت هر دو باید مراقب باشند این ها تحریم ها را   بر نخواهند داشت بلکه دنبال بهانه جدید می گردند تا به نوعی دولت و ملّت ما را تحت فشارشدیدتر قرار دهند که ما دست از راه و آرمان هایمان برداریم و الان بهانه جدیدی را به نام حقوق بشر مطرح کرده اند که ایرانی ها حقوق بشر را رعایت نمی کنند و ناقض حقوق بشر هستند و بهانه دیگری را پیش کشیدند که در ایران مذاهب آزادی ندارند. در همین روزهای اخیر یک موشک آزمایش شد ببینید چه سر و صدایی در دنیا به راه انداختند و اعلام کردند که ایران توانایی دارد کلاهک هسته ای بر روی این موشک ها قرار دهد. با اینکه بارها و بارها اعلام شده که ما از نظر شرعی و دینی موّظف به این کار نیستیم و شرعاً آن را حرام می دانیم برای اینکه اینها تحریم ها را برندارند یک بهانه جدید را پیش می آورند که چنین مسئله ای می خواهد اتفاق بیفتد .

نکته چهارم: نکته دیگری که مردم باید بدانند و ما پای آن ایستادیم تصویب برجام پایان و فرجام کار نیست و دشمنی ما با امریکا تمام نخواهد شد، ما بر دشمنی های آمریکا دلیل هم داریم، از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در طول این 36سال دشمنی آمریکا با ما هنوز هم ادامه دارد. مردم شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنند، زیرا بفرموده امام امریکا شیطان بزرگ است. رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است و اینکه مقام معظم رهبری دائماً از نفوذ دشمنان می گوید و فریاد می زنند و در جمع نخبگان می گویند مَرعُوب نشوید و از تهدید های امریکا نترسید دلیلش همین است ما راه مان همین است و نمی توانیم از این راه دست برداریم و ما مطمئن هستیم تا انقلاب اسلامی وجود دارد آمریکا دست از دشمنی اش بر نمی دارد.

پنجمین نکته : اینکه امریکا به دنبال هدف دیگری هم هست و آن ایجاد اختلاف و ایجاد تنش در جامعه است و در مسئله برجام هم تلاش می کند همه را به جان هم بیندازد، ما باید بدانیم سرمایه اصلی کشور ما وحدت است، امام (ره) فرمودند: دوچیز ما را پیروز کرد و همین دو چیز هم ما در ادامه راه به آن نیازمندیم : اول : وحدت،  دوم : ایمان و انگیزه الهی و تا ملّت ما این بصیرت و تبعیّت از رهبری و حضور یکپارچه در صحنه را دارند مطمئن باشید امریکا هیچ غلطی نخواهد کرد .

 

 امام جمعه شهرری بسیج را یک سرمایه تمام نشدنی دانست و تاکید کرد: بسیج یک سرمایه ماندگار است و با پایان هفته بسیج، هفته دفاع مقدس و مناسبت های اینچنینی، فرهنگ بسیج فراموش نمی‌شود و این شجره طیبه در به‌ وجود آمدن انقلاب نقش موثری داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی، تصریح کرد: بسیج نیروی مخلص خداست و از همه چیز خود در راه اسلام و انقلاب می‌گذرد و حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نیز یک بسیجی بودند.

 وی با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: همه اقشار جامعه در مواجه با منکر موظف به تذکر لسانی هستند و همه باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

 وی بیان داشت: ائمه اطهار علیهم‌السلام و حضرت سیدالشهداء (ع) همواره امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند. امام حسین (ع) در برخورد با منکر گاهی شفاهی و گاهی به‌طور کتبی تذکر می‌دادند. در واقعه کربلا نیز چند بار تذکر دادند و تأثیرات خودش را هم داشت و حجت را تمام کرد.

 وی ادامه داد: با تذکر باید حجت بر گناهکاران تمام شود تا روز قیامت نگویند ما نمی‌دانستیم. همه باید وظیفه و رسالت خودمان را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حَلّال مشکلات انقلاب درانظام ولی فقیه دانست و افزود: وقتی که حضرت آقا به میدان آمد با چند جمله تهدید آمیز حُکام عربستان سعودی چنان ترس و لرزه بر اندامشان افتاد که 180 درجه تغییر موضع دادند. همین کسانی که می گفتند تحویل اجساد قربانیان حادثه منا امکان پذیر نیست و نمی شود و گفتند ما جان باختگان مِنا را همین جا دفن می کنیم، به محض اینکه حضرت آقا تهدید کردند ورق برگشت آل سعود  اولاً: تسلیت گفتند، ثانیاً: مقامات شان گفتند: ما کمال همکاری را با ایران در رابطه با جان باختگانشان داریم این نشان دهنده این است که به میدان آمدن رهبری چه اثری داشت و چه وحشتی برای دشمنان .

  ما از اول انقلاب بارها و بارها نقش ولی فقیه را در بحران ها و گره هایی که برای انقلاب پیش آمده شاهد بودیم. در زمان حضرت امام (ره) ، امام با یک هشدار و نهیب هم در داخل و هم در خارج اثر خودش را می گذاشت و آن  تهدید هایی را که امام می کرد ما بارها و بارها در تلویزیون شاهد بودیم و در دوران مقام معظم رهبری حضرت آیت الله عظمی خامنه ای و این هشدار هایی که دادند و گره هایی که بدست ایشان باز شد فراوان است و به مراتب از زمان حضرت امام (ره) بیشتر است، ما چنین قدرت و نیرو و اقتداری را در کشورمان در سایه ولی فقیه داریم که می توانیم لرزه بر اندام دشمنان بیندازیم .

  همه دشمنان و حُکام مُرتجع منطقه که در کاخ های شیشه ای نشسته اند درس بگیرند که نظام اسلامی و رهبری نظام با کسی شوخی نمی کند، اگر ایران سخنی را می گوید روی آن سخن می ایستد، حضرت آقا فرمودند: اگر اسرائیل بخواهد پُررویی بکند ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم و آقا در جمع فرماندهان ارتش فرمودند: اگر بخواهیم عکس العمل نشان دهیم خشن و سخت خواهد بود . در داخل کشور مسئولان نظام باید عبرت بگیرند ما با داشتن چنین قدرتی در کشور که بارها و بارها تجربه کردیم نقش ولی فقیه را و بی دلیل نبود که حضرت امام (ره)فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشورتان آسیب نرسد، اگر در داخل مسئولان در برابر دشمنان کوتاه بیایند، کوتاه آمدن همان و ذلّت همان.

  حضرت آقا در جمع فرماندهان ارتش فرمودند: بعضی می گویند اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم دشمنی ها کم می شود ، این تصور اشتباهی است با دشمن نمی شود مُسامِحه کرد و در برابر دشمن نمی شود کوتاه آمد، اما در حادثه منا ولی فقیه به میدان آمد با یک نهیب و تهدید دشمن عقب نشینی کرد این نقش را قدر بدانیم.

  حضرت امام (ره) فرمودند: همان نقشی که رسول اکرم(ص) وهمان نقشی را که امام زمان(عج) در زمان غیبت دارد امروز همان نقش را ولی فقیه و فقیه عادل در اداره کشور دارد، هیچ فرقی نمی کند .

  شاهچراغی اظهار داشت: رئیس جمهور امریکا گفته که ما باید به تدریج فرهنگ ایرانی ها را تغییر دهیم تا مردم نسبت به انقلاب و ارزشها و شهدا بی تفاوت شوند و مردم ایران اسرائیل را دشمن خود ندانند و درشعارهای خود مرگ بر امریکا نگویند.

این یک خطر است که من آن را بطور سربسته عرض می کنم اما باید در جای خودش به تفصیل بحث شود.آقای اوباما گفته: ما باید در ایران یک حرکتی را انجام بدهیم که به تدریج فرهنگ ایرانی ها را تغییر دهیم یعنی ارزشها را از مردم بگیریم و به این معنی است که مردم ما نسبت به انقلاب و ارزشها و شهدا بی تفاوت شوند و یا خیلی اهمیّت ندهند ،حرف آقای اوباما این است که ما بایدکاری بکنیم که مردم ایران اسرائیل را دشمن خود ندانند و دیگر نگویند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو بشود و این یکی از خواسته های آنها است. تغییر فرهنگ ملّت ایران یعنی مردم درشعارهای خود مرگ بر امریکا نگویند اما سخن ما همان جمله ای است که شهید نواب صفوی در حرم حضرت معصومه(س) داشتند که رفت برروی دوش مردم و گفت: تا پرچم عمه ما فاطمه معصومه (س) در اهتزاز است امریکا و شاه هیچ غلطی نمی توانند بکنند و امروز هم حرف ما همین است تا این پرچم های سبز و سیاه و سرخ برافراشته است آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

 

 

 

ارسال نظرات