مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از تاكيد بر كيفيت گرايي آثار اين بخش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۲۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از تاكيد بر كيفيت گرايي آثار اين بخش خبر داد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی این جشنواره ،اميرحسين شفيعي ، مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت گفت: سعي خواهيم كرد در اجراي نهايي آثار كه از سوم تا ششم آذرماه در تهران است آثاري توليد شود كه تا سالها براي تئاتر مقاومت به يادگار بماند. پدران ما هشت سال با دستهاي خالي مقابل دشمن ايستادگي كردند و امروز ما موظفيم با دستهاي پر از آن حماسه‌ ها هنر خلق كنيم و جانفشاني‌هايشان در دوران دفاع مقدس را ماندگار كنيم.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعيت منطقه بايد به تعريف واژه مقاومت نگاهي دوباره بيندازيم. امروز با اتفاقاتي كه در خاورميانه افتاده دايره مقاومت بسيار گسترده‌تر شده و ما در تمام بخش‌هايش سرمايه‌گذاري مي‌كنيم و هنرمندان در تمامي بخش ها فعال هستند.

مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با بيان اينكه در جشنواره مقاومت امسال فقط به موضوع هشت سال دفاع مقدس پرداخته نمي شود بيان كرد: اگرچه بخش مهمي از آثار به اين موضوع خواهند پرداخت اما ما امسال فلسطين را در اولويت توليد داريم. كارهايي در مورد داعش هم خواهيم داشت و يكي از جبهه‌هاي مقاومتي كه تشكيل شده مقابل داعش است و بايد در اين حوزه اثر توليد كنيم و با دست پر آنها را اجرا كنيم. سعي كرديم در تمام مواردي كه بحث اصلي جامعه جهاني و خاورميانه را تشكيل مي‌دهد كار توليد كنيم. البته آثار خلاقانه با كيفيت بالا كه از نظر انديشه و محتوايي به جشنواره مقاومت نزديك باشند، مدنظرمان است.

دادن اجراي عمومي به تئاتر خياباني در شهرستان‌ها اتفاق مهم ديگري است كه جشنواره تئاتر مقاومت امسال خواهد افتاد.

شفیعی در اين باره گفت: همانطوري كه مي‌دانيد جشنواره‌ها به يك يا دو اجرا مي‌پردازند و تمام مي شوند اما جشنواره مقاومت در بحث تئاتر خياباني اين فرصت را براي هنرمندان ايجاد كرده كه آثارشان نه در دل جشنواره، بلكه در شهر خودشان و براي همشهري‌هايشان اجرا كنند. اين نگاه ويژه در بخش خياباني مي‌تواند مورد بهره برداري بقيه جشنواره‌ ها هم قرار بگيرد.

وی در پايان خاطرنشان كرد: شهرستانها هم بايد با بحث ايثار و مقاومت آشنا شوند. امروزه فرهنگ ايثار و شهادت از طريق نصب يك بنر و نمايشگاه به نسل جوان منتقل نمي شود بلكه فعاليت و رويدادهايي مثل تئاتر مقاومت اين فرهنگ را به جوانان و جامعه انتقال مي دهند. جشنواره مقاومت فقط يك جشنواره نيست بلكه رويدادي است كه نمايش‌هاي يك سال يا شش ماه كشور را برنامه ربزي مي كند.

علاقه مندان جهت مطلع شدن از برگزاری بخش های مختلف این جشنواره می توانند به آدرسwww.Resistancetheater.ir مراجعه کنند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.

ارسال نظرات