سینما روایت زبان هنرمندانی است که دل در گرو انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی دارند و تریبونی برای همه کسانی است که در 27 سال گذشته در این عرصه به آثار هنری پرداخته اند.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۲۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

«خـون پاک صـدها هنرمنـد فرزانه در جبهه هاى عشق و شهادت و شرف و عزت ، سـرمایه زوال ناپذیر آن گـونه هنـرى است که بایـد به تناسب عظمت و زیبایـى انقلاب اسلامـى ، همیشه مشام جان زیباپسنـد طالبان جمال حق را معطر کند.»

امام خمینی (ره)

 

«حماسه ‏ى ملت ايران در دفاع مقدس، نمايش‌گر قله‏ ى ظرفيت‌هاى انسانى مردم اين سرزمين خدايى است.اين جنگ [جنگ هشت ساله‏] حقيقتاً يك گنجِ تمام‌نشدنى است. هنر،‌ زبان رسایی برای همه موضوعات و بخصوص موضوعات پیچیده‌ای مثل انقلاب است. هرچه امثال من درباره انقلاب بگوییم، نخواهیم توانست آن حقیقت عظیم را تشریح کنیم؛ مگر این که زبان هنر وارد میدان شود. زبان هنر است که می تواند حوادث عظیم را تبیین و تشریح کند و ذهنها را روشن نماید؛ هنر چنین نقشی را دارد.»

حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)

 

الف. پایگاه خبری تحلیلی «سینما روایت» بر پایه گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز می کند و برپایه این گفتمان سیاست های خود را بنا می نهد. سینما روایت قرار است تا با تکیه بر ابزارهای محتوایی فضای مجازی چون خبر، ویدئو، نقد، تحلیل، یادداشت و گفت وگو رسانه ای باشد برای این گفتمان، برای واکاوی آن و برای شناخت هر چه بیشتر آن. از شناختی مربوط به سیر تاریخی اش، تا کمک به پیدایش مسیری برای آینده. 

ب. پایگاه خبری تحلیلی «سینما روایت» درباره ی سینمایی سخن خواهد گفت که مربوط به فرهنگ اسلامی/ ایرانی باشد. فرهنگی که می کوشد تا در قالب هنر برای مخاطب ایرانی سرمایه ای معنوی فراهم کند. فرهنگی که مخاطبش آحاد مردم است. فرهنگی که به اعتلا می اندیشد.

ج.«سینما روایت» حامی متفکران، صاحب نظران و هنرمندانی است که در راستای گفتمان انقلاب اسلامی فعالند و نیز متفکرانی که در طی این سالها نادیده گرفته شده و رسانه ای برای پوشش دهی نظراتشان در اختیار قرار داده نشده است.

چ. «سینما روایت» در تحلیل و نقد خود درباره رسانه سینما، بیش از پیش به اهمیت سینمای دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت اسلامی خواهد پرداخت. گرچه سینمای دفاع مقدس به عنوان زیر ژانری بر ژانر جنگ تنها سرمایه ملی سینمای پس انقلاب به شمار می آید که روزهای خوبی را سپری نمی کند.

ح.واکاوی های «سینما روایت» به عنوان یک رسانه مجازی در هر قالبی، چه خبر و چه مقاله، به شکلی فراجناحی خواهد بود تا بتواند با نگاهی کلان به گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی بپردازد و در تبیین آن کوشش کند.

خ.«سینما روایت» به عنوان پایگاهی مجازی متعلق به «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» به رویدادهای این انجمن، و نظم بخشیدن به فرآیندهای فکری و تولیدی آن خواهد پرداخت و دریچه ای خواهد بود تا به شکلی مستقیم بتوان از اهداف، سیاست ها، اخبار و بخش های تولیدی و پژوهشی سازمان مطلع شد.

د.«سینما روایت» پذیرای هرگونه انتقادات و پیشنهادات نسبت به عملکرد خود و «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» خواهد بود. این سایت در تلاش خواهد بود تا حضور مجازی مخاطبانش را افزایش داده و از نظرات آنها در راه ارتقاء مجموعه استفاده کند.

ر.سینما روایت زبان هنرمندانی است که دل در گرو انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی دارند و تریبونی برای همه کسانی است که در 27 سال گذشته در این عرصه به آثار هنری پرداخته اند.  

ارسال نظرات