خبرهای داغ:
مدیرعامل خبرگزاری فارس در دیدار فعالان زن جامعه سیاهان آمریکا:
سیدنظام‌الدین موسوی در دیدار فعالان زن جامعه سیاهان آمریکا گفت: اسلام و جمهوری اسلامی ایران با این موضوع مخالف هستند که زن به عنوان یک ابزار و ملعبه در اختیار کمپانی‌های سرمایه‌داری قرار گیرد، چرا که زن دارای یک حریم و جایگاه ویژه‌ است.
کد خبر: ۸۵۸۸۵۲۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

نشست «بررسی بحران هویت زن در غرب» با حضور تعدادی از فعالان امور زنان کشورمان و فعالان زن جامعه سیاهان آمریکا  برگزار شد.

در این مراسم سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه نکته مهم این است که متأسفانه رسانه‌های وابسته به جریان‌های لیبرال سرمایه داری تلاش می‌کنند تصویر مخدوشی از فعالیت زنان در جوامع اسلامی و به ویژه جامعه ایرانی ارائه دهند، گفت: همانطور که ملاحظه می‌کنید در بخش‌های مختلف رسمی و غیررسمی ایران اسلامی زنان فعالیت بسیار گسترده و عمده‌ای دارند و اگر شما از این خبرگزاری بازدید کرده باشید ملاحظه می‌کنید تعداد زیادی از همکاران ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. در بخش‌های خبری، اداری و حتی بخش فنی، خانم‌ها حضور فعالی دارند.

وی ادامه داد: این نمونه را شما در سایر بخش ها اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی و نهادهای دولتی و غیرخصوصی نیز ملاحظه می‌کنید که زنان جامعه اسلامی پا به پای مردان کار و فعالیت می‌کنند و در سطوح مختلف تصمیم‌گیری و اجرایی نیز حضور فعالی دارند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: برخلاف آنچه رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند، انقلاب اسلامی با ایجاد بستر سالم، فضا را برای حضور زنان فراهم کرد و در جریان انقلاب اسلامی نیز زنان پا به پای مردان به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداختند و پس از پیروزی انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر فعالیت سالم زنان در جامعه دارند.

موسوی افزود: البته این به این معنا نیست که مردان و زنان از هر لحاظ مساوی هستند، بلکه یک جایگاه والاتر و برتری برای زنان در نظر گرفته شده است، در اسلام و در ایران زن به عنوان محور خانواده در نظر گرفته می‌شود. اما در عین حال، علاوه بر درون خانواده، در جامعه نیز بستر برای فعالیت زنان آماده است. 

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: بنده نمی‌خواهم با پرداختن به جایگاه والای بانوان فرهیخته و بانوانی که به لحاظ تاریخی در اسلام جایگاه دارند، وقت شما را بگیرم، فقط اشاره می‌کنم به جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «از دامن زن مرد به معراج می‌رود».

موسوی افزود: براساس مکتب اسلام، آنچه که مخالفت با آن صورت می‌گیرد بحث استفاده ابزاری از زن است. اسلام و جمهوری اسلامی ایران با این موضوع مخالف هستند که زن به عنوان یک ابزار و ملعبه در اختیار کمپانی‌های سرمایه‌داری قرار گیرد، چرا که زن دارای یک حریم و جایگاه ویژه‌ای است و لذا حتی در کارهای اداری و رسمی نیز متناسب با شاکله وجودی زنان، باید امکانات در اختیار آنان قرار گیرد.

وی گفت: همچنین در جامعه ایران، متناسب با ویژگی زنان، در ادارات تسهیلاتی متناسب با هویت و شخصیت زنان در نظر گرفته شده است و زمانی که یک خانم بچه‌دار می‌شود و سرکار نمی‌رود، حقوق او پرداخت شده و بیمه‌اش نیز متوقف نمی‌شود. این به این خاطر است که زن علاوه بر فعالیت اجتماعی، به عنوان محور خانواده هم‌چنان به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

ارسال نظرات