خبرهای داغ:
دانش آموزان بسیجی قاین در المپیاد پایا که مرداد ماه امسال با حضور 133 تیم از جهان اسلام و 48 تیم داخلی برگزار شد؛ عنوان نایب قهرمانی مسابقات را در رشته ریاضی کسب کردند.
کد خبر: ۸۵۸۸۴۶۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اردونی مسئول بسیج دانش آموزی استان در جمع خبرنگاران در خصوص اردوهای راهیان نور گفت: راهیان نور یک اتفاق خوب است که بر همین مبنا یک سند توافق بین سپاه و آموزش وپرورش منعقد شد و تا امروز تعداد 20هزار و 46 دانش آموز را به این اردوها اعزام کردیم.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند " اعزام به مناطق راهیان نور باید از مناطقی باشد که آمریکا از آن محل ها سیلی محکم خورده است " بر همین اساس اعزام ها از 11 مهرماه از سه نقطه بوشهر، لانه جاسوسی و طبس همزمان آغاز شد.

وی عنوان کرد: در کل یک هزار و 575 نفر را امسال از شهرستان های سربیشه، خوسف، درمیان، بشرویه و درمیان با 34 دستگاه اتوبوس جوان سیر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کردیم.

اردونی ادامه داد: امسال اعزام دانش آموزان پسر به اردوی راهیان نور از 11 مهر تا اول آبان بود و اعزام دانش آموزان دختر از شانزدهم تا آخر آبان خواهد بود.

وی افزود: به دلیل برخی از محدودیت ها و شرایط خاص اعزام ها از اول آذر تا اربعین متوقف می شود و در بهمن ماه ادامه خواهد داشت، از هزینه اردو مبلغ 45 هزار تومان از دانش آموزان و 75 هزار تومان از طریق سازمان تامین می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان بیان کرد: اردوی راهیان نور یک کار بزرگ فرهنگی برای دانش آموزان است به همین دلیل در هر اتوبوس 3 نفر مربی فرهنگی، یک روحانی و راوی حضور دارند همچنین با هر کاروان یک پرستار اعزام می شود که در طول مسیر رسالت خود را انجام دهند که قبل رسیدن به سرزمین نور دانش آموزان کاملا در این زمینه اشراف کافی پیدا کنند.

وی ادامه داد: دغدغه جدی ما ارتباط و تاثیر این دانش آموزان بر سایر دانش آموزان است که سعی شود هر فصل در مراسم صبحگاه و مناسبت های مختلف در مدارس خاطرات و دل نوشته خود را از این اردوها بیان کنند.

اردونی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های مشترک بین سپاه و آموزش و پرورش طرح هجرت دانش آموزی است که از دهه 70 به بعد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به بسیج سازندگی در زمینه اوقات فراغت جوانان با بهسازی و زیبایی مدارس، مساجد شروع به فعالیت کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان بیان کرد: بسیج دانش آموزی در قالب طرح هجرت با سایر نهادها مثل شهرداری، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام و بهزیستی به منظور بهسازی و توانمند سازی آماده همکاری است.

وی افزود: اردوهای طرح هجرت به مدت 10 روز در قالب یک حلقه صالحین با حضور یک مربی در مناطق فعالیت دارند که در مجموع تعداد 2 هزار و 937 نفر یعنی حدود 114 درصد در این زمینه شرکت داشتند.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات ما در بسیج دانش آموزی طرح ولایت است که سعی شده به دانش آموزان آموزش و توانایی قبول فرمانده واحد مقاومت مدارس در قالب یک کتاب تحت عنوان پیشگام کار و مهارت داده می شود تا مدیریت و کار همزمان با هم انجام شوند.

اردونی عنوان کرد : آیه های تمدن از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی که ویژه نخبگان بسیجی است که سال ششم ابتدایی تا متوسطه دوم را شامل می شود و دانش آموزانی که افت تحصیلی نداشته باشد برای بدست آوردن کرسی خوب در دانشگاه ها امکان شرکت و قبولی در این طرح را دارند.

این مسئول بسیجی اضافه کرد: این دانش آموزان در چند گروه پذیرفته می شوند گروه الف بهرمندی از امتیازاتی همچون کتب و کلاس های آموزشی رایگان است، در گروه ب 50 درصد هزینه را خانواده و بقیه از طرف سازمان تامین می شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات علمی در سطح امیدان و پویندگان که هم فرصتی است برای محک زدن دانش آموز و تراز بندی علمی و البته در کنار اینها به افراد برتر جوایز نفیسی را اهدا می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری المپیاد پایا که مخفف پیشگامان ایران اسلامی است در این زمینه گروه 5 نفره در یک رشته تحصیلی سازمان دهی می شوند و سه مرحله آزمون دارد که در مسابقات سال گذشته تیم ریاضی شهرستان قاین نایب قهرمان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها